Vânzările cu amănuntul au scăzut în Uniunea Europeană în septembrie

cumparaturi, cos cumparaturi, magazin Sursa foto: Pixabay

Vânzările cu amănuntul în Uniunea Europeană şi zona euro au înregistrat o scădere neaşteptată în luna septembrie, ca urmare a performanţelor slabe ale Germaniei, cea mai mare economie europeană, arată datele publicate vineri de Eurostat, citate de Reuters și Agerpres.

Conform acestor date, vânzările cu amănuntul au scăzut cu 0,3% în zona euro şi cu 0,2% în Uniunea Europeană, în luna septembrie comparativ cu luna august. Cele mai importante scăderi au fost înregistrate în Germania (minus 2,5%), Finlanda (minus 1,9%) şi Olanda (minus 1,2%). În schimb, în România, vânzările cu amănuntul au crescut cu 0,2% de la o lună la alta.

Eurostat subliniază că vânzările cu amănuntul în UE au fost influenţate de faptul că vânzările de produse non-alimentare au scăzut cu 1,3%, în timp ce vânzările de alimente au crescut cu 0,8% iar vânzările de combustibili au crescut cu 1%.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

În ritm anual, comerţul cu amănuntul în zona euro a înregistrat un avans de 2,5% în zona euro şi o creştere de 3,2% în Uniunea Europeană. Chiar dacă majoritatea statelor membre UE au înregistrat o creştere a vânzărilor cu amănuntul în ritm anual, ţările cu cea mai mare creştere a vânzărilor au fost: Slovenia (17,1%), Estonia (16,8%), Malta (15%), Croaţia (14,2%), Lituania (11,3%) şi România (8,5%). În acest caz, vânzările cu amănuntul în UE au fost influenţate de creşterea cu 4,8% atât a vânzărilor de produse non-alimentare cât şi a vânzărilor de combustibili.

Economiştii intervievaţi de Reuters se aşteptau ca vânzările cu amănuntul în zona euro să crească cu 0,3% de la o lună la alta şi cu 1,5% în ritm anual.

În condiţiile în care preţurile la energie înregistrează o creştere explozivă, cazurile de infecţie cu coronavirus se înmulţesc, iar blocajele de-a lungul lanţurilor de aprovizionare se prelungesc, analiştii prognozează că în lunile următoare consumatorii vor fi şi mai prudenţi când vine vorba de cheltuieli. Această tendinţă a fost scoasă în evidenţă de cei mai recenţi indicatori care arată că, în luna octombrie, încrederea în economie a atins cel mai scăzut nivel din ultimele şase luni. În plus, preţurile ridicate la combustibili ar urma să afecteze şi ele puterea de cumpărare a gospodăriilor, lăsând familiile cu mai puţini bani pe care să îi cheltuie pe alte bunuri.

În cazul României, Institutul Naţional de Statistică (INS) a informat anterior că volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie brută, în luna septembrie 2021, comparativ cu luna precedentă, a scăzut pe ansamblu cu 1,8%. Ca serie ajustată, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul a crescut pe ansamblu, cu 0,2%.

Comparativ cu aceeaşi lună din 2020, în septembrie 2021 volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), a înregistrat o creştere pe ansamblu cu 8,5%.Ca serie ajustată, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), a avut un avans pe ansamblu cu 8,4%.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: