Veniturile Miu Miu se dublează în prima jumătate a anului / Vânzările Prada au încetinit / De ce grupul italienesc se bazează pe brandul anului să îi salveze

moda, miu miu, prada, cara delavigne, vânzări miu miu, moda de lux, branduri de lux Sursa foto: miumiu.com

Grupul Prada, proprietarul Miu Miu a anunțat că vânzările din prima jumătate a anului au crescut cu 18%, chiar dacă cele mai mari conglomerate au raportat vânzări în scădere. Miu Miu continuă să contracareze încetinirea cererii pentru bunuri de lux, cu vânzări care s-au dublat în primele șase luni, a raportat compania marți, conform B0F.

Vânzările brandului din perioada menționată au crescut incredibil cu un procentaj de 93% de la an la an, accelerând ușor creșterea de la 89% în primul trimestru. Vânzările au crescut cu 6% pentru casa de modă italienească Prada, încetinind comparativ cu începutul anului.

În general creșterea a rămas constantă pentru Grupul Prada S.p.A, veniturile nete din primul semestru crescând cu 17%, la 2,55 de miliarde de euro.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

Performanța grupului contrastează puternic cu sectorul de lux, în contextul încetinirii economice, a prăbușirii încrederii consumatorilor, dar și a creșterii incertitudinii geopolitice care au contribuit la un ritm al vânzărilor care a scăzut brusc de la momentul post-pandemic, când vânzările erau la cel mia înalt nivel.

Mai mult, multe branduri, precum Dior, se confruntă cu acuzații de prețuri exorbitante pentru produse fabricate la standarde minime de producție, punând astfel presiune pe valoarea totală a sectorului.

LVMH și Richemont au raportat vânzări în scădere, alături de Kering care a raportat venituri în scădere de 11% în al doilea trimestru.

“Prada continuă să înregistreze un impuls puternic al pret-a-porter-ului și al încălțămintei”, a declarat directorul general Andrea Guerra conform B0F. În schimb, produsele din piele au înregistrat o îmbunătățire cu ajutorul unei campanii de marketing care o are ca imagine pe actrița Scarlett Johannsen pentru gama Galleria.

La Miu Miu interesul pentru acest brand continuă să crească, în ciuda încetinirii pieței în general: vânzările din prima jumătate a anului au crescut deja cu 50%, raportează B0F.

„Când ai acest tip de creștere incredibilă, este greu să spui exact ce a fost bun, ce a fost mai puțin bun, ce a fost excelent”, a declarat Guerra.

Vânzările genților iconice ale brandului, Arcadie și Wander s-au accelerat, alături de o performanță puternică pentru noile modele de genți de mână. „Contribuția articolelor din piele crește progresiv, ceea ce este exact direcția pe care ne-am dorit să mergem”, a declarat Guerra.

Per total, Miu Miu a înregistrat o creștere cu 30% mai mare față de anul trecut, în timp ce creșterea Prada a fost ușor sub previziunile analiștilor. Brandul a beneficiat de interesul creat după prezentările sale de modă care au rezonat cu clienții tineri cumpărători de lux, conform B0F.

Cu o creștere a vânzărilor care continuă să depășească piața în general, analiștii și-au îndreptat atenția către profitabilitatea grupului, care a rămas mult timp în urma altor branduri din industrie. Marjele operaționale au crescut cu mai puțin de un procent, ajungând la 22,6%, deoarece investițiile crescute în operațiunile de vânzare, marketing și costurile finale au diminuat vânzările mai mari și profit.

Prada se concentrează în continuare pe susținerea creșterii sale ca brand, deși creșterea cheltuielilor în ceea ce privește publicitatea și promoțiile, cu 40% față de anul precedent, până la 219 milioane de euro, ar trebui să fie puțin dramatică în a doua jumătate a anului, a declarat Guerra.

Prada se numără printre mărcile de lux ale căror de prețuri au avut o creștere abruptă , iar cei pasionați, dar cu  bugete mai reduse care obișnuiau să își extindă bugetele pentru a colecționa marca se simt din ce în ce mai excluși din lumea acestuia.

B0F raportează că la o vizită recentă într-un magazin, un polo din bumbac tricotat avea un preț de 1 250 de euro, în timp ce o geantă Galleria medie costa 3 800 de euro. Ochelarii de soare de 370 de euro sau o geantă smartphone de 920 de euro se numărau printre puținele articole care aveau încă un preț mai mic de 1 000 de euro, în timp ce brandul vizează din ce în ce mai mult un client de lux.

Guerra a declarat că oferta entry-level a mărcii a rămas „competitivă” în ciuda prețurilor mai mari. „Nu observăm o problemă. Majoritatea concurenților noștri și-au majorat prețurile de entry-level în mod semnificativ, de asemenea, și am venit de la un punct de entry mai mic”, a spus el. După implementarea unei creșteri cu o singură cifră în prima jumătate a anului, prețurile globale sunt programate să crească în continuare în următoarele luni, a subliniat Guerra.

Guerra a fost întrebat cum ar putea marca să continue să crească rapid , în special la Miu Miu, asigurând în același timp condiții bune de muncă în lanțul său de aprovizionare: o anchetă italiană care a descoperit până acum condiții asemănătoare cu cele de la sweatshop-uri la mărci precum Armani și Dior, conform B0F.

„Acest tip de știri nu este niciodată bun. Este un semnal pentru o mai bună [blocare] a managementului, a organizării și a sistemelor voastre”, a declarat Guerra. Deși Prada se bazează pe contractori externi, deține, de asemenea, 20 de fabrici proprii. „Componenta industrială a Prada este destul de puternică”, spune Guerra pentru B0F.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: