Pasajul peste Dâmbovița de la Ciurel, inaugurat în septembrie 2020 de fostul primar Gabriela Firea și blocat ulterior de actualul primar Nicușor Dan, trebuie să continue spre Autostrada A 1 București-Pitești pentru că ,,nu pot fi lăsate șantiere deschise în București” a spus joi, la o conferință de presă, viceprimarul Capitalei, Stelian Bujduveanu (PNL). Pasajul peste Dâmbovița din sectorul 6 face parte dintr-un proiect de infrastructură rutieră numit ,,penetrația Ciurel-A1″ prin care Primăria Generală urma să asigure un drum expres pentru legătura cu Autostrada A 1 care să reducă ambuteiajele din Militari și Drumul Taberei de pe bulevardele Iuliu Maniu, Preciziei și Timișoara. În toamna anului trecut, Nicușor Dan anunța la Ministerul Transporturilor că nu susține proiectul pentru că PMB vrea să transforme zona într-una urbană nu de tranzit.
Bujduveanu spune că Pasajul nici nu este recepționat, iar pentru continuarea lucrărilor se poate modifica soluția tehnică, problemele fiind traseul care se blochează în clădiri nou- construite și un canal colector din zona Lacul Morii : ,,Am avut discuții cu Primarul General pentru deblocarea pasajului Ciurel, nu putem lăsa șantiere blocate în București. Ca să oprești o investiție deja aprobată în Consiliul General trebuie să vi cu un proiect de anulare a indicatorilor ( tehnico-economici) din Consiliu. Voința este una, realitatea din hârtii este alta. Trebuie să recepționăm prima etapă și să mergem mai departe. Eu sunt încrezător că Primarul General își va schimba optica, poate schimbăm soluția de la sol peste canalul colector care vine la Lacul Morii. Pasajul se oprește la baza unor blocuri, apoi merge pe un traseu de expropriere, iar în etapa a doua urcă peste canalul colector din zonă, dar repet, poate găsim o altă soluție cu care Primarul va fi confortabil. Eu cred că toate proiectele începute în București trebuie să continue”. a explicat Bujduveanu.
Primarul Capitalei Nicușor Dan a anunțat în noiembrie 2021 că Pasajul Ciurel, numit „cel mai scump viraj la stânga din România”, nu va fi continuat către Autostrada București-Pitești, așa cum era prevăzut inițial, prin traversarea Cartierului Militari. El a precizat că un motiv este legat de apropierea de Lacul Morii, o sursă de aprovizionare cu apă, iar al doilea îl reprezintă planurile pentru dezvoltarea urbană a Dâmboviței.
„Din două motive. Unul este un motiv de mediu. Așa cum este proiectul făcut, el trece la 20 de metri de un lac din care Bucureștiul se alimentează, pe de o parte. Pe de altă parte, Bucureștiul are o mare oportunitate în zona care începe de la Lacul Morii și se termină fie la Biblioteca Națională, fie la Parcul Văcărești. Noi vrem ca Dâmbovița să devină un element definitoriu al orașului în care să avem foarte spații pietonale, este o foarte mare densitate academică în zona de la Semănătoarea până la Biblioteca Națională. Și atunci nu vrem să facem o astfel de ieșire până în autostradă, ar transforma toată această zonă din stânga și din dreapta Dâmboviței într-o zonă de tranzit și nu într-o zonă urbană pe care noi vrem să o dezvoltăm”, a afirmat primarul Capitalei.
După zece ani de lucrări și o investiție de 55 de milioane de euro, Podul Ciurel a fost inaugurat în 2020, înaintea alegerilor locale, însă imediat după deschidere au apărut problemele. Pe podul de 1 kilometru s-au format cozi de mașini, iar autobuzele au avut dificultăți în a urca pe pod, din cauză că banda de circulație era prea îngustă. Această problemă a fost rezolvată ulterior, prin lărgirea benzii.