Viceprimarul Capitalei : Șoferii și șefii de autobaze de la STB care scot în traseu mașini murdare vor fi dați afară/Directorul STB ,,scapă” cu un avertisment după controlul de la Protecția Consumatorilor

stb societatea de transport bucuresti autobuz Sursa foto: Facebook/STB

Șoferii și șefii de autobaze de la STB care mai acceptă vehicule murdare în traseu vor fi dați afară, amenință viceprimarul Capitalei Stelian Bujduveanu, responsabil cu transportul din București în prima reacție a oficialilor PMB după ce, miercuri Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a oprit mai multe vehicule STB să iasă în traseu din cauza deficiențelor majore și a mizeriei din interior. Pe de altă parte, în timp ce șoferii și șefii de autobază sunt amenințați cu concedierea, directorul general STB Adrian Criț ,,scapă” doar cu un avertisment din partea viceprimarului.

,,Avertizez conducerea STB că nu tolerez mizerie în mijloacele de transport. Mijloacele de transport învechite – mai ales cele alimentate electric, adică tramvaie și troleibuze – sunt o realitate. Nu era nevoie de un control al ANPC să aflăm acest lucru. Nu un control ANPC ne-a determinat să finalizăm procedurile de licitație pentru 100 de tramvaie moderne, nu un control ANPC ne-a determinat să inițiem proceduri de licitație pentru troleibuze și autobuze noi. În schimb, mizeria din aceste mijloace de transport este o rușine! Sunt convins că deficiențele constatate de către ANPC sunt excepții, nu o regulă pentru transportul public din București, dar problema există. Iar calitatea curățeniei din mijloacele de transport în comun reprezintă un barometru al respectului pe care STB și municipalitatea îl arată față de bucureșteni! Chiar dacă sunt învechite, tramvaiele și troleibuzele care ies în traseu sunt sigure, din punct de vedere tehnic! Însă, oricât de vechi ar fi, nu există scuze pentru lipsa de curățenie în mijloacele de transport. STB NU ARE VOIE să trimită în traseu mijloace de transport în comun defecte și murdare. Intră în responsabilitatea șoferilor și a șefilor de autobază să se asigure că tramvaiul, troleibuzul sau autobuzul este curat și sigur din punct de vedere tehnic! Șoferii care preiau un mijloc de transport murdar și îl scot în traseu vor fi dați afară. La fel și șefii de autobază care predau șoferilor astfel de mijloace de transport!

Câteva dintre de neregulile importante constatate, până acum, de echipele de control al CPCR București-Ilfov sunt:

  • Deficiențe tehnice
  • Prezența unor uși care nu se închideau complet, fără etanșeizare,
  • lipsa mânerelor de susținere sau prezența unor mânere deteriorate, fără protecția de PVC, în pericol de a se rupe sau fiind imposibil de i dezinfectat
  • existența linoleumului deteriorat de pe pardoseală – cu bucăți lipsă sau dezlipite și ridicate, punând în pericol călătorii
  • lipsa rampelor de acces pentru persoanele cu dizabilități
  • funcționarea precară a instalațiilor de ventilație sau încălzire în mijloacele de transport în comun.
  • Deficiențe de igienă și întreținere
  • Neigienizarea totală sau parțială a incintelor mijloacelor de transport în comun
  • Utilizarea unor substanțe ineficiente pentru igienizare
  • Utilizarea unor ustensile vechi, deteriorate și neigienizate pentru curățarea mijloacelor de transport în comun.

Într-o declarație pentru Agerpres, directorul STB a spus că rezultatele acțiunii de control confirmă sesizările călătorilor : ,,Urmare a ceea ce s-a întâmplat, şi sincer vă zic, controlul ANPC pe noi ne ajută pentru faptul că nişte probleme pe care eu le-am sesizat în urmă cu mult timp au fost scoase în evidenţă şi poate luăm nişte măsuri punctuale acolo unde cetăţenii au sesizat nişte lucruri, pentru că ANPC a venit în control urmare a unor sesizări. E clar că, dacă ne dorim calitate în transportul public, avem nevoie de concurenţă pe anumite servicii. Dacă vorbim de efectuarea serviciului de transport public pe suprafaţă, în momentul de faţă STB e concurat de încă trei operatori”, a spus Criţ.

 

Sursa foto: Facebook/STB

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *