Victor Bostan, fondatorul cramei Purcari, revine în funcția de director general al companiei, după preluarea de către polonezii de la Maspex.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Alexandru Filip, actualul director general, și compania au decis pe cale amiabilă încetarea mandatului acestuia în funcția de director general al Societății, în condiții și termeni despre care compania spune că vor fi detaliați și agreați ulterior.

Consiliul de Administrație a aprobat numirea lui Victor Bostan, fondatorul societății, în funcția de director general.

Analize Economedia

Hidroelectrica logo
armament-romania
utilitati, electricitate, energie
Angajați, recrutări
inflatie
aparare militari
baraj Hidroelectrica
joburi, oameni, persoane, agitație, aglomeratie, locuri de muncă, muncă, angajatori, stradă
Neptun Deep
bursa, investitii, indici, cresteri, scaderi, investitori
calcule buget
Biserica fortificată din Bierțan) de Kayle Kaupanger
Economii, Bani, Tineri, Pușculiță
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume

„A fost o onoare să îndeplinesc funcția de Director General într-o etapă esențială din dezvoltarea Purcari, marcată de performanțe comerciale solide și de o tranziție reușită a structurii de acționari. Sunt mândru de ceea ce a realizat echipa noastră împreună și rămân pe deplin încrezător în direcția viitoare a Purcari, sub o structura de acționariat consolidată. Sunt convins că leadership-ul dlui Bostan va asigura continuitatea viziunii, aprofundarea execuției strategice și crearea de valoare sustenabilă pentru toți stakeholderii”, a declarat Alexandru Filip.

La rândul său, Victor Bostan a adăugat: „Doresc să îmi exprim sinceră apreciere față de Alex Filip pentru leadership-ul, dedicarea și capacitatea sa remarcabilă de a înțelege și gestiona complexitatea industriei vinului într-o perioadă de timp excepțional de scurtă. Vinificația este un domeniu în care cunoștințele și impactul se construiesc, de regulă, în decenii, iar parcursul sau de învățare, profesionalismul și impactul profund pozitiv avut în această etapă transformațională pentru Purcari merită respect și recunoștință deplină.

Sunt, de asemenea, profund recunoscător MASPEX pentru încrederea, sprijinul și viziunea pe termen lung în calitate de acționar majoritar. Parteneriatul nostru oferă Purcari forță și stabilitatea necesare pentru a urmări obiective strategice ambițioase, păstrând în același timp patrimoniul nostru unic, filosofia de vinificație și spiritul antreprenorial. Împreună, suntem bine poziționați pentru a continua construirea unui grup de vinuri puternic, multinațional, în beneficiul tuturor părților interesate.”

Numirea lui Victor Bostan în funcția de director general este efectivă începând cu 15 decembrie 2025.

Amintim că polonezii de la Maspex au preluat în iulie Purcari după o ofertă de peste 600 de milioane de lei, pentru 71% din acțiuni.

Victor Bostan a încheiat un acord cu Maspex prin care și-a monetizat parțial investiția prin vânzarea a circa 5% din participație. Acesta ar urmă să rămână cu un pachet 15% din acțiuni cel puțin până în 2027, iar actualul management urma să fie păstrat în funcție, potrivit acordului.

Maspex este deținătorul brandurilor Tymbark, Salatini și Bucovina.

Maspex Holding deține 18 fabrici în Polonia și țările învecinate. Cu sediul central în Polonia, este un grup care se poziţionează în topul celor mai mari 100 de companii din Europa Centrală şi de Est.

În România, grupul are un portofoliu extins de produse, de la băuturi răcoritoare, apă minerală naturală, cafea instant, snackuri, paste şi cereale, ketchup, conserve de tomate şi dulceaţă şi băuturi alcoolice. Printre brandurile companiei se află Tymbark, Tedi, Nestea, Bucovina, La Festa, Salatini, Arnos sau Becherovka, dar şi mărci nou intrate în portofoliu precum Vălenii de Munte și Zubrówka.