Viitorul reprezentanţelor auto va avea nevoie de o reproiectare digitală, în condiţiile în care 37% dintre respondenţii din Generaţia Z au declarat că ar prefera să se mute în online, atunci când vine vorba de achiziţionarea de vehicule, arată un studiu de profil citat de Agerpres.
Potrivit informaţiilor din retail, rezultate din cel mai recent studiu EY Mobility Consumer Index (MCI), care a chestionat 13.000 de cumpărători de automobile din 18 ţări, 37% dintre respondenţii din Generaţia Z ar prefera să îşi cumpere vehiculul online. Doar 13% dintre baby-boomeri spun acelaşi lucru, iar procentul creşte pentru fiecare generaţie, cu 20% pentru Generaţia X şi 28% pentru mileniali.
Studiul arată, de asemenea, că instrumentele online de cercetare pentru achiziţionarea unui vehicul reprezintă în momentul de faţă o parte esenţială şi în creştere a procesului de achiziţie, 66% dintre toţi cumpărătorii de automobile folosindu-le pentru a aduna informaţii despre achiziţia lor (65% din Gen Z, 69% din mileniali, 66% din Gen X şi 60% din baby boomeri).
“Odată cu accelerarea tendinţei de achiziţie online, observăm şi schimbări în comportamentul clienţilor care ţin de cumpărarea de obiecte mai personale, precum ceasuri, maşini sau case. Achiziţia unei maşini implică mai multe etape, uneori împletind experienţele fizice cu cele online. Aşteptarea de a avea experienţe digitale pentru tot ceea ce nu implică atingere fizică devine norma (acces omniprezent la date, la varianta digitală al maşinii şi, în curând, plimbări cu maşina în metavers), iar dealerii care vor oferi acest lucru generaţiei Z vor fi câştigătorii în noua arenă auto”, arată Cristian Cârstoiu, Partener, Consultanţă, Chief Innovation Officer, EY România.
În timp ce datele arată în continuare că mai mult de jumătate dintre cumpărători (57%) intenţionează să îşi cumpere următoarea maşină de la un dealer, consumatorii sunt din ce în ce mai deschişi la utilizarea unor instrumente digitale rapide şi convenabile pentru cel puţin o parte din procesul de achiziţie. Potrivit sursei citate, 63% dintre cumpărătorii de vehicule electrice (EV) spun că ar fi interesaţi să rezerve online un test drive şi să calculeze preţul unei maşini noi (61%), de exemplu, în timp ce 52% ar folosi un configurator online pentru a explora specificaţiile unei maşini.
EY este una dintre cele mai mari firme de servicii profesionale la nivel global, cu 365.399 de angajaţi în peste 700 de birouri în 150 de ţări şi venituri de aproximativ 45,4 miliarde de dolari în anul fiscal încheiat la 30 iunie 2022.