Volkswagen a introdus o nouă submarcă electrică pentru China și a dezvăluit un concept care prezintă în avans un nou look destinat în mod special clienților chinezi, ca parte a unei relansări menite să recâștige cote de piață pe cea mai mare piață auto din lume, scrie Automotive News Europe.
Conceptul, denumit ID Code, este un SUV care prefigurează o „generație complet nouă de SUV-uri” pentru China, a declarat VW într-un comunicat înainte de prezentarea mașinii în cadrul unui eveniment organizat la Salonul Auto de la Beijing.
Automobilul este o „privire de ansamblu asupra viitorului Volkswagen în China”, a declarat în comunicat directorul general al mărcii VW, Thomas Schaefer. „Modelul ID Code este orientat în mod special către nevoile și dorințele clienților noștri chinezi”, a adăugat el.
VW a lansat, de asemenea, o submarcă EV numită ID.UX, care este „concepută pentru a atrage în special clienții mai tineri”, a precizat compania. Prima mașină ID.UX va fi Unyx în cursul acestui an, a precizat VW, fără a oferi mai multe detalii.
Noua marcă va avea un design exterior „progresiv”, împreună cu un interior „centrat pe șofer”, cu un nou afișaj și o interfață cu ecran tactil concepută pentru a atrage cumpărătorii mai tineri.
VW are misiunea de a recâștiga cota de piață în China, după ce brandul autohton BYD l-a depășit ca principal producător auto din această țară. VW a declarat că va fi nevoie până în 2026 pentru a-și inversa declinul în această țară. Miercuri, grupul a declarat investitorilor că și-a stabilit un obiectiv de 4 milioane de vânzări până în 2030, cu un profit operațional de 3 miliarde de euro (3,2 miliarde de dolari) și o poziție de top trei în topul vânzărilor pe piață.
Sub conducerea directorului general Oliver Blume, Grupul VW a pus în aplicare noi parteneriate în China, inclusiv o asociere cu producătorul local de vehicule electrice Xpeng pentru modele complet electrice.
Volkswagen va construi patru modele în segmentul electric entry-level pe o arhitectură nou dezvoltată, numită China Main Platform (CMP), începând cu 2026, a declarat compania. Arhitectura CMP este dezvoltată de Volkswagen China Technology Company (VCTC) împreună cu societatea mixtă SAIC Volkswagen și FAW Volkswagen, a declarat VW pe 17 aprilie.
Noua VCTC își propune să reducă timpul de dezvoltare cu 30%, a declarat compania.