Volvo a comparat emisiile C40 Recharge (electric) cu cele ale XC40 (benzină). Rezultatele sunt bune doar pe stradă, la producție și încărcare apar probleme

volvo Sursa foto: Volvo

Volvo Cars a publicat evaluarea ciclului de viață al noului Volvo C40 Recharge pe care îl produce în Belgia. Una dintre descoperirile cheie este că, chiar și atunci când reîncărcarea C40 este cu electricitate din mixul energetic global, amprenta sa de carbon, inclusiv producția și reciclarea, sunt mai mici decât cele a unui motor cu ardere, dar mai sunt probleme de rezolvat.

Întrucât C40 Recharge este primul model Volvo care este oferit exclusiv cu propulsie electrică, un Volvo XC40 cu motor pe benzină a fost folosit ca model de motor cu combustie comparativ pentru analiză. Ambele modele se bazează pe platforma CMA de la Volvo și compania-mamă Geely.

Conform evaluării ciclului de viață, C40 Recharge are o amprentă de CO2 de aproximativ 27 de tone, dacă curentul de încărcare provine exclusiv din surse de energie curată. Dacă, pe de altă parte, proprietarul vehiculului utilizează mixul energetic mediu global, în care aproximativ 60% din electricitate este generată din combustibili fosili, emisiile cresc până la 50 de tone de CO2 – cu mixul de energie electrică UE-28, cifra este de 42 de tone de CO2.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

De altfel, reîncărcarea XC40, care este strâns legată de C40, vine și la 27 de tone de emisii de CO2 dacă numai electricitate verde este utilizată pentru încărcare în timpul „fazei de utilizare”. Deoarece C40 ca SUV coupé este ceva mai aerodinamic și, prin urmare, mai economic, există o diferență în calcul cu mixul de energie electrică UE-28: aici XC40 Recharge ajunge la 44 în loc de 42 de tone.

Cu toate acestea, ambele modele sunt net sub vehiculele cu propulsie convențională: Volvo XC40 cu motor cu ardere, de exemplu, are 59 de tone de CO2 pe parcursul ciclului său de viață. Așa-numitele emisii „la sfârșitul vieții” și ponderea producției din fabricile Volvo sunt aceleași, indiferent de tipul de acționare.

Există diferențe în trei elemente: emisiile în faza de utilizare (de departe mai mare  în cazul motorului cu ardere), lanțul de producție și aprovizionare cu materii prime și, în cazul mașinilor electrice, producția de baterii. Volvo pune pe acesta din urmă aproximativ 4-5 tone de CO2 per vehicul.

Dacă adunăm elementele individuale care apar până la predarea mașinii clientului, emisiile de CO2 ale modelului C40 Recharge (și ale modelului complet electric XC40) sunt cu aproximativ 70 la sută mai mari decât cele ale modelului cu ardere. Diferența mare este în faza de utilizare – calculată la 200.000 de kilometri.

Curentul de încărcare în faza de utilizare este foarte important, dar există încă un potențial suplimentar, așa cum arată analiza: Faptul că emisiile de CO2 la rubrica „Producție și rafinare de materiale” sunt mai mari la reîncărcarea C40 decât la ​​motorul cu ardere XC40. se datorează cantităţilor materialelor folosite.

„Într-o mașină electrică este folosit mai mult aluminiu decât în ​​modelele cu ardere”, explică Jonas Otterheim, șeful departamentului de acțiune pentru climă la Volvo. „Prelucrarea aluminiului este încă foarte consumatoare de energie.”

Pentru a exploata pe deplin potențialul mașinilor electrice, Volvo Cars solicită, prin urmare, mai multe investiții în energie curată. „Avem nevoie de energie ecologică pe tot parcursul lanțului de aprovizionare și producție, nu doar în faza de utilizare la încărcare”, spune Otterheim. „Nu așteptăm cerințele de reglementare aici, ci mergem înainte în mod proactiv.”

De exemplu, Volvo și-a stabilit obiectivul de a emite cu 40% mai puțin CO2 per mașină până în 2025 (comparativ cu 2018). Dintre acestea, 25% urmează să fie economisite în producție – printre altele prin proporții mai mari de materiale reciclate, inclusiv aluminiu.

În aprilie, Volvo Cars a anunțat că va dezvolta cicluri de reciclare într-o inițiativă globală de reducere a emisiilor de CO2 și a cheltuielilor. Aceasta a inclus reciclarea bateriilor de înaltă tensiune de la BEV și PHEV – dar și reciclarea și, mai ales, evitarea risipei de producție.

„Am luat o decizie strategică conștientă de a deveni un producător de mașini complet electrice și un lider în industrie, dar nu putem face singuri tranziția către neutralitatea climatică”, spune Håkan Samuelsson, președinte și CEO Volvo Cars, referindu-se la summitul climatic de la Glasgow. „Avem nevoie de guverne și companii de energie din întreaga lume să-și intensifice investițiile în capacitatea de energie curată și infrastructura de încărcare aferentă, astfel încât mașinile complet electrice să își poată îndeplini cu adevărat promisiunea de mobilitate mai curată.”

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: