Aplicațiile de livrare sunt al treilea canal de retail al României, alături de hipermarketuri și magazinele de proximitate, relevă datele Wolt, platformă de comerț cu sediul în Helsinki, intrată pe piața din România în acest an.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

La șapte luni de la lansarea oficială în România, Wolt prezintă rezultatele primei sale analize detaliate a obiceiurilor de cumpărare ale românilor, pe baza datelor provenite în urma achiziției a milioane de produse în 34 de orașe.

„Cuvântul cheie pentru primele șapte luni ale Wolt este evoluție. Am înregistrat o creștere semnificativă, un semnal clar că românii erau pregătiți pentru platforma noastră. Asistăm la dezvoltarea rapidă a conceptului de one-stop-shop, un magazin universal digital. În 2026, obiectivul nostru rămâne acela de a deveni o infrastructură esențială pentru comerțul local”, a declarat Alin Șerban, General Manager Wolt România.

Analize Economedia

Hidroelectrica logo
armament-romania
utilitati, electricitate, energie
Angajați, recrutări
inflatie
aparare militari
baraj Hidroelectrica
joburi, oameni, persoane, agitație, aglomeratie, locuri de muncă, muncă, angajatori, stradă
Neptun Deep
bursa, investitii, indici, cresteri, scaderi, investitori
calcule buget
Biserica fortificată din Bierțan) de Kayle Kaupanger
Economii, Bani, Tineri, Pușculiță
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume

În timp ce lanțurile globale de fast-food și-au menținut o frecvență ridicată a comenzilor, bătălia volumelor a avut un câștigător clar: șaorma a fost pofta culinară internațională numărul 1 a României, în 2025. Astfel, șaorma de diferite tipuri (la lipie, la farfurie, de pui etc.) a reprezentat 4 dintre primele 5 cele mai vândute produse, la nivel național.

Cu toate acestea, în ceea ce privește preparatul individual aflat pe primul loc în preferințele românilor, bucătăria tradițională a câștigat detașat. Micii au surclasat orice burger, wrap sau pizza, cu aproape 50.000 de unități vândute doar de un singur restaurant de top.

Reprezentanții Wolt spun că, dincolo de mesele gata preparate, 2025 a consolidat poziția aplicațiilor de livrare ca fiind al treilea canal de retail al României, alături de hipermarketuri și magazinele de proximitate. Românii au adoptat „coșurile hibride”, iar articolele esențiale de uz casnic – precum prosoapele de hârtie – au ajuns frecvent în fruntea listei celor mai vândute produse, depășind chiar preparate populare precum burgerii. Acest comportament variază de la produse esențiale de ultim moment, cum ar fi încărcătoarele pentru electronice, până la cererea constantă pentru băuturi precum apa și băuturile carbogazoase pe bază de cofeină.

De asemenea, datele Wolt relevă categoriile care impulsionează expansiunea retailului. Produsele alimentare esențiale pentru casă și articolele de îngrijire personală au ocupat primele locuri, cu o creștere impresionantă, în timp ce chiar și categoriile de nișă, cum ar fi electronicele, au înregistrat un salt semnificativ, în comparație cu aceeași perioadă a anului trecut.