Rectificare
Contestația constructorului Nurol (Turcia) este depusă pentru lotul Suplacu de Barcău-Chiribiș, lot al cărui contract a fost semnat cu Erbașu pe 24 noiembrie. Dintr-o regretabilă eroare, în articolul inițial, Economedia a transmis că Nurol a contestat lotul Chiribiș-Biharia (29 km.) câștigat de Precon.
Lotul Suplacu de Barcău-Chiribiș pe Autostrada Transilvania
Pentru constructorul român Erbașu este primul contract de autostradă, dar nu unul ușor chiar dacă viaductul de 1,7 km peste lacul de acumulare este realizat 90%. Pe traseu sunt prevăzute 8 poduri, 8 pasaje și 3 viaducte. Durata de proiectare este de 6 luni, iar pentru execuție sunt prevăzute 18 luni. De la Chiribiș la Biharia (29 km), CNAIR ar urma să semneze contractul cu Precon.
Potrivit portalului Instanței, contestația Nurol a fost înregistrată luni 27 noiembrie, dar CAB încă nu a stabilit termen de judecată.
Pe traseu vor fi construite 19 poduri, pasaje și viaducte, a transmis în septembrie ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. „Încă o secțiune din Autostrada Transilvania are constructor desemnat ! După semnarea contractului constructorul român are la dispoziție 884,12 milioane de lei (fără TVA) și 24 de luni (6 luni proiectare, 18 luni execuție) pentru finalizarea lucrărilor pe secțiunea Suplacu de Barcău – Chiribiș (26,35 km). Contractul (finanțat prin Fonduri Europene Nerambursabile) prevede inclusiv construirea a 8 poduri, 8 pasaje și 3 viaducte. Secțiunea Suplacu de Barcău – Chiribiș este parte din contractul pentru construcția Autostrăzii Transilvania semnat în trecut cu constructorul american Bechtel și care ulterior a fost reziliat”, a afirmat Sorin Grindeanu.
Pe traseul Autostrăzii Transilvania, de la Cluj-Napoca la vama Borș II, CNAIR nu are contracte semnate pe două loturi cu o lungime de 73 kilometri: 41 kilometri între Poarta Sălajului – Nușfalău, desemnarea câștigătorului la începutul anului viitor respectiv lotul câștigat de Precon (29 km.) Încă 3 kilometri reprezintă lungimea viaductelor scoase din contractul cu UMB.