Podul Brăila, întârziat și din vina CNAIR: Ministerul Transporturilor a emis o nouă Autorizație de Construire pentru drumul de legătură spre Jijila. „Golden Gate” și drumurile de legătură, la 85% stadiu de execuție

Pod Brăila

Ministerul Transporturilor a emis o nouă Autorizație de Construire pentru proiectul podului de la Brăila, document care permite continuarea lucrărilor la drumul de legătură principal Brăila – Jijila cu o lungime de 19 km. Autorizația de Construire a fost emisă pentru un sector de aproximativ 300 de metri, tronson care nu a fost prins în Autorizația din mai 2021 pentru drum de legătură Brăila – Jijila. Din cauza exproprierilor întârziate, situație pe care WeBuild (Astaldi) a folosit-o în instanță, Curtea de Apel București a impus CNAIR să-i plătească antreprenorului despăgubiri de 29 de milioane lei pe motiv că nu a avut front de lucru pe întreg amplasamentul. Podul peste Dunăre cu o lungime de 2 kilometri și drumurile de legătură sunt la un stadiu de execuție de 85%, potrivit raportării CNAIR. Drumul Expres Brăila – Galați pe care îl construiește UMB a rămas la doar 30% execuție, dar ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu susține că poate fi deschis până la sfârșitul anului.

Cele mai recente estimări arată că Podul de la Brăila ar putea să fie deschis în mai-iunie 2023 pe varianta Măcin respectiv în august-septembrie pe varianta Jijila. Modificarea Autorizației se face pentru un teren din zona localității Vădeni din județul Brăila, un imobil de 700 de metri pătrați care a fost expropriat de-abia în decembrie 2022 după cum Economedia a explicat aici.

„Ca urmare a întocmirii şi avizării planurilor parcelare și a documentațiilor cadastrale individuale au fost identificate imobile noi, pentru care este necesară declanșarea procedurii de expropriere și completarea anexei nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 857/2018, respectiv: – 1 imobil pe teritoriul localității Vădeni, județul Brăila, necesar a fi înscris în anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 857/2018, la poziția nr. crt. 961, în suprafaţă totală de 699 mp şi pentru care valoarea de despăgubire este 2.935,80 lei.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

Se autorizează Modificarea Autorizației de construire nr. 23/28 05 2021 Etapa lV – Drum principal Brăila – Jijila: km 0+000 – km 2+560, km. 4+150 – km 11+980 (exclusiv secțiunea II A.C. nr. 139/19 12 2018. Pod suspendat peste Dunăre in zona Brăila. Excludere Sector km 1+900 – km 2+200 – Drum principal Brăila-Jijila. Lucrările aferente sectorului exclus, cuprins între km. 1+900 – km 2+200, sunt situate pe teritoriul administrativ al localității Vădeni, județul Brăila”, arată Autorizația de Construire din 7 februarie 2023.

Constructorul italian s-a folosit de toate întârzierile pe care le-a cauzat CNAIR pentru a obține o extensie de șase luni, care ar trebui calculată de la data contractuală, așadar ar fi trebuit să încheie lucrarea în iulie 2022. Totuși, la patru ani de la primele lucrări, CNAIR a făcut noi exproprieri, un temei solid în instanță pentru ca antreprenorul să reclame „neîndeplinirea obligațiilor contractuale ale beneficiarului”, adică faptul că terenul nu a fost complet eliberat și astfel nu ar fi putut să lucreze.

Lucrările pentru podul cu o lungime de 2 kilometri au început efectiv în primăvara anului 2019. Investiția de aproximativ 500 milioane euro presupune și amenajarea a 23 kilometri, dintre care 17 kilometri sunt pe teritoriul județului Tulcea. Deasupra Dunării este podul suspendat, în lungime 1,9 kilometri. Podul are trei deschideri: o deschidere principală (1.120 m) și două deschideri laterale de 489,6 m pe malul Brăila și de 364,6 m pe malul Tulcea. De o parte și de alta sunt prevăzute două viaducte de acces în lungime de câte 110 m fiecare. Drumul principal va avea două benzi pe sens și va lega județul Brăila de județul Tulcea, iar drumul de legătură spre Măcin va avea o bandă pe sens, în lungime de 4,3 km. În rest, vor fi realizate intersecții giratorii, 33 de poduri, podețe, pasaje și o stație de taxare.

Imagini din dronă cu Podul Brăila au fost publicate pe 31 ianuarie pe Canalul YouTube Balaes Leopold:

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Pas cu pas băieți!
    Nu va mai grăbiți!
    România lucrului bine facut e la MT si CNAIR.
    Nu-i problema daca reușiți si la anul!
    Puteti deschide muzeul!☹

  2. Cine plateste de la CNAIR pt cei 29 de milioane??????La puscarie!DNA ce naiba paziti bai fratilor?Pe zarzavagii????

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.