Gara Regală Curtea de Argeș, monument istoric de importanță națională și una dintre cele mai frumoase construcții feroviare din România va fi, în sfârșit, restaurată. După ani de promisiuni, Ministerul Transporturilor, prin CFR Infrastructură reușește să semneze contractul pentru restaurarea și reabilitarea clădirii de călători din stația Curtea de Argeș. Construită în 1898 în perioada domniei Regelui Carol I, lucrare a arhitecului italian Giulio Magini care a ilustrat stilul național, Gara Curtea de Argeș a devenit oglinda nepăsării din sistemul feroviar românesc, momentul de maximă rușine fiind în 2017, la Funeraliile Regelui Mihai I atunci când fațada clădirii a fost acoperită cu pânze uriașe pentru a-i ascunde paragina. Durata contractului de aproape 9 milioane de lei este de 36 de luni din care 12 luni avize și proiectare și 24 de luni pentru execuție.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Anunțul CFR Infrastructură : ,,Compania Națională de Căi Ferate CFR SA vă informează că SRCF CRAIOVA a semnat contractul pentru elaborarea proiectului tehnic și execuția lucrărilor de reparaţii, reabilitare şi restaurare a clădirii de călători din Staţia CF CURTEA DE ARGEȘ, contract în valoare de 8,74 milioane lei. SRCF Craiova şi Asocierea S.C. EURAS S.R.L – S.C. ARHING S.R.L (România) au semnat contractul, în valoare de 8.749.082,33 lei, fără TVA, pentru elaborarea proiectului tehnic și execuția lucrărilor de reparaţii, reabilitare şi restaurare a clădirii de călători din Staţia CF Curtea de Argeş. Durata contractului este de 36 de luni, aferentă etapelor de elaborare/aprobare a proiectului tehnic, obţinerea avizelor/autorizaţiilor şi execuţia lucrărilor de reparaţii, reabilitare şi restaurare a clădirii de călători, iar sursa de finanțare este asigurată din fornduri proprii ale CFR SA.

Obiectivele generale ale acestui contract (proiectare și execuție lucrări) sunt:

Analize Economedia

România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA

→ reparaţii şi consolidarea structurii de rezistenţă

→ restaurare/finisaje componente artistice din lemn, piatră, ceramică, metal

→ înlocuirea învelitorii asterelei şi a sistemului de colectare ape

→ reparaţii locale şi biocidare la şarpantă;

→ reparații instalaţii electrice, termice şi sanitare.

Menționăm faptul că, lucrările de reparaţii, restaurare şi reabilitare a clădirii de călători se vor realiza doar cu materiale şi tehnici specifice, compatibile cu cele originale, în baza avizului emis de Ministerul Culturii şi Identităţii Naţionale, Gara Regală din Curtea de Argeș fiind clădire arhitecturală, declarată monument istoric de importanță națională și se regăsește în Lista Monumentelor Istorice.” a transmis marți, CFR.

Gara Curtea de Argeș a fost inaugurată la 27 noiembrie 1898, dată la care s-a dat în circulație și linia CFR Pitești-Curtea de Argeș.