Germania a ajuns la un acord cu Uniunea Europeană cu privire la un regulament istoric care prevede ca mașinile noi să fie neutre din punct de vedere al emisiilor de dioxid de carbon până în 2035, rezolvând astfel o dispută care amenința să submineze planul ambițios al blocului pentru reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră, scrie Bloomberg.
„Acest lucru deschide calea pentru ca vehiculele cu motoare cu combustie care utilizează doar combustibili cu emisii neutre de CO2 să fie nou înregistrate după 2035″, a declarat sâmbătă, într-o declarație, ministrul german al transporturilor, Volker Wissing.
Avansul a venit după săptămâni de discuții cu Comisia Europeană și presiuni din partea partenerilor europeni ai Germaniei, iritați de o mișcare de ultim moment a guvernului de la Berlin de a bloca legislația.
„Vom lucra acum la adoptarea cât mai curând posibil a reglementărilor privind standardele CO-2 pentru autoturisme”, a declarat pe Twitter șeful UE pentru climă, Frans Timmermans.
Acordul înseamnă că Germania poate aproba în mod oficial un acord încheiat în octombrie care prevede ca noile mașini să fie cu emisii zero, un pilon esențial în planurile UE de a atinge neutralitatea climatică până în 2050. Votul din această lună, care se așteptă să fie o procedură simplă, a fost amânat din cauza obiecțiilor partidului pro-business FDP al lui Wissing, membrul junior al alianței guvernamentale a cancelarului Olaf Scholz.