Retailerul de modă H&M a înregistrat un profit surprinzător în primul trimestru, pe măsură ce reducerile de costuri au dat roade

H&M Sursă foto: Unsplash

Retailerul de modă H&M a raportat un profit operațional surprinzător pentru perioada decembrie-februarie, deoarece măsurile de reducere a costurilor au început să dea roade, în ciuda reducerii cheltuielilor consumatorilor, pe fondul creșterii inflației, scrie Reuters.

Profitul operațional în primul trimestru fiscal al grupului suedez a fost de 725 de milioane de coroane suedeze (69,73 milioane de dolari), față de un profit de 458 de milioane de coroane cu un an mai devreme și o prognoză medie de 1,10 miliarde de pierderi, conform unui sondaj Refinitiv realizat în rândul analiștilor.

H&M a raportat o marjă de profit operațional de 1,3%, în creștere de la 0,9% cu un an înainte.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

Acțiunile H&M au crescut cu peste 7% la începutul ședinței de tranzacționare.

“Începutul de an arată că am făcut noi pași în direcția obiectivului de a atinge o marjă operațională de 10% încă de anul viitor”, a declarat directorul general Helena Helmersson.

În timp ce H&M a dat semne că își ține costurile sub control, a continuat să se lupte cu marele rival Inditex, proprietarul Zara și al altor mărci, precum și cu retailerii online de fast fashion în plină expansiune, precum SHEIN și Temu.

“Factorii externi care influențează costurile de achiziție continuă să se îmbunătățească, lucrările la programul de costuri și eficiență avansează cu viteză maximă, iar multe dintre schimbările pe care le-am făcut în ultimii ani încep să aibă efect”, a declarat Helmersson.

H&M a precizat că vânzările nete pentru luna martie ar urma să crească cu 4% în moneda locală, comparativ cu perioada similară a anului trecut. Aceasta este o ușoară accelerare după ce vânzările din primul trimestru au crescut cu 3% față de anul trecut, dar rămâne în urma concurenței.

“Aceasta este o tendință mai slabă decât am văzut la alți retaileri, de exemplu Inditex”, a declarat într-o notă Richard Chamberlain, analist la RBC.

Acțiunile H&M au crescut cu 9,5% până acum în 2023, în timp ce Inditex a câștigat 19,7%.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: