Modernizarea Magistralei Cluj-Napoca – Oradea: CFR Infrastructură a semnat cu Egis contracte de 42 de milioane lei din PNRR pentru supervizarea lucrărilor pe loturile 3 și 4 (99 km)

tren de lucru Sursa foto: CFR Infrastructură

CFR Infrastructură și Egis au semnat contractele pentru supervizarea lucrărilor de modernizare pe loturile 3 și 4 ale Magistralei M 300 Cluj-Napoca – Oradea – Frontieră Ungaria. Cele două contracte pentru supervizare au o valoare de 42 milioane lei, iar finanțarea este asigurată prin PNRR, întreg proiectul pentru reabilitarea liniei de tren Cluj – Episcopia Bihor – Frontieră (166 km) având alocată o finanțare nerambursabilă (granturi) din PNRR de aproximativ 1,3 miliarde de euro.

„PNRR: Contracte de 42 de MILIOANE LEI pentru CONSULTANȚĂ/SUPERVIZARE POIENI – ALEȘD – FRONTIERĂ (loturile 3 și 4)

Compania Naţională de Căi Ferate “CFR” SA și EGIS ROMANIA S.A au semnat două contracte, în valoare totală de 42.090.400 lei, fără TVA, pentru servicii de CONSULTANȚĂ și SUPERVIZARE a proiectӑrii și execuției lucrӑrilor pe tronoanele POIENI – ALEȘD (lotul 3) și ALEȘD – FRONTIERĂ (lotul 4), aferente obiectivului de investiții „Electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată CLUJ NAPOCA – ORADEA – EPISCOPIA BIHOR. Consultanța și supervizarea etapelor de proiectare și execuție lucrări se vor realiza pe intervalul de stații POIENI – ALEȘD – FRONTIERĂ, în lungime totală de 99,5 km, de la km 567+690 – 620+430 (lotul 3), respectiv km 620+430 – 660+086, 0+000 – 7+088 (lotul 4), iar durata totală estimată a serviciilor prestate este de 103 luni, pentru fiecare contract. Consultantul/Supervizorul va coordona, va asigura consultanță și supervizare în cadrul celor două etape ale contractelor, respectiv proiectarea şi execuţia lucrărilor de modernizare pe loturile 3 și 4, conform prevederilor HG nr. 1/2018, pentru aprobarea condiţiilor generale şi specifice pentru anumite categorii de contracte de achiziţie aferente obiectivelor de investiţii finanţate din fonduri publice. Sursa de finanţare: fonduri nerambursabile PNRR.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

Valoare contract LOTUL 3 POIENI – ALEȘD – 19.588.700 lei

Valoare contract LOTUL 4 ALEȘD – FRONTIERĂ – 22.501.700 lei”, arată CFR Infrastructură.

Lotul 3 al Magistralei CFR Cluj – Oradea – Episcopia Bihor (frontieră cu Ungaria) are o lungime de 52 de kilometri, iar durata de realizare este de 42 de luni, din care primele șase luni pentru proiectare respectiv trei ani pentru șantier. Contractul de 400 de milioane Euro a fost semnat în noiembrie 2022 cu spaniolii de la FCC.

Lotul 4 are o lungime de 47 de kilometri, contractul pentru proiectare și execuție a fost semnat în decembrie 2022 cu WeBuild (Astaldi) pentru 2,4 miliarde lei, iar termenul contractual este de 42 de luni. Din traseul cu o lungime de 47 de kilometri pe 18 kilometri va fi construită linie dublă nouă.

Magistrala feroviară dintre Cluj-Napoca, Oradea şi vama cu Ungaria are o lungime de 166 de kilometri, mai multe poduri au o durată de viaţă depăşită (peste 100 de ani), starea generală este de degradare cu alunecări de teren, iar instalaţiile au o pronunţată uzură fizică şi morală, fiind la limita critică de încadrare în condiţiile tehnice, notează Ministerul Transporturilor în Nota de Fundamentare a proiectului pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici.

Singurul lot încă neatribuit dintre cele opt mari contracte feroviare finanțate prin PNRR este Lotul 1 al Magistralei 100 Caransebeș – Timișoara – Arad.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: