Protestul magistraților, frână pentru primul lot al Autostrăzii București Nord. Curtea de Apel București a amânat pentru 6 septembrie decizia la contestațiile Pizzarotti – Intrakat

Autostrada București Nord Lot 1

Curtea de Apel București (CAB) a amânat pentru 6 septembrie 2023 decizia la contestațiile pe care atât Asocierea Pizzarotti (Italia) – Retter (România) cât și Intrakat (Grecia) le-au depus pe 30 mai pentru primul lot al Autostrăzii A0 București Nord. Deși CNSC le-a dat dreptate (respins pe fond), italienii au mers mai departe la CAB și au depus contestație pe 30 mai, iar pe 21 iunie, la primul termen, CAB a amânat cauza (ambele contestații în același dosar) pentru 6 septembrie având în vedere „protestul magistraților”.

„Având în vedere Hotărârea Adunării Generale a Judecătorilor Curţii de Apel Bucureşti din data de 20.06.2023 prin care s-a hotărât adoptarea formei de protest a amânării judecării cauzelor, cu excepţia cauzelor urgente, începând cu data de 21.06.2023, Curtea dispune amânarea judecării cauzei la data de 06.09.2023. Document: Încheiere de şedinţă 21.06.2023”, se arată în încheierea CAB pe care a consultat-o Economedia.

Primul lot al Autostrăzii A0 București este singurul dintre cele șapte loturi (nord și sud) care a rămas fără constructor pe mâna CNAIR. La 4 ani de la lansarea licitației, Compania de Drumuri este acuzată de șantaj de către Asocierea Pizzarotti – Retter pentru că a condiționat semnarea contractului de acceptarea unui act ilegal/abuziv. În data de 12 iunie, CNAIR a invitat câștigătorul Pizzarotti – Retter să semneze contractul, conform informațiilor Economedia. Cu toate acestea, Compania de Drumuri a condiționat semnarea de un nou act adițional (numit „acord privind condiția rezolutorie”), care ar invalida contractul în situația în care Curtea de Apel va invalida decizia CNSC privind raportul procedurii. Acest act nu era cuprins inițial în documentația de atribuire a contractului, susține compania. Astfel, Asociația Pizzarotti – Retter acuză Compania de Drumuri că îi condiționează semnarea contractului de un act nelegal, conform documentului. Ulterior, pe 20 iunie, Asocierea Pizzarotti-Retter a contestat la CNSC condiția rezolutorie impusă de CNAIR, iar CNSC a admis pe 11 iulie plângerea italienilor și a obligat Compania de Drumuri să semneze contractul. Important de menționat că, Legea achizițiilor publice obligă CNAIR să semneze contractul imediat după decizia favorabilă a CNSC, ceea ce Compania de Drumuri nu a făcut.

Rămâne de văzut dacă Ministerul Transporturilor, prin CNAIR va merge mai departe și va aștepta decizia CAB (primul termen este programat pe 6 septembrie) sau va semna cu Pizzarotti – Retter. Practic, procedura de achiziție a durat mai mult decât termenul de proiectare și execuție (34 luni) care oricum, este greu de crezut că va fi și respectat.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

Primul lot din A0 București Nord este un tronson de aproape 18 kilometri între Joița (A1) și DN 1 Corbeanca. Valoarea lucrărilor pentru proiectarea și construcția Lotului 1 (17,5 km) este de 815 milioane lei, fără TVA. Finanțarea este asigurată din fonduri europene, iar durata contractului este de 34 de luni: 12 luni proiectare și 22 luni perioada de execuție a lucrărilor. Traseul acestui Lot se desfășoară pe teritoriul județului Ilfov între DJ 601A (Dragomirești Vale – Bâcu) și DN 1, în dreptul localității Corbeanca. Pe Lotul 1 Joița (A1) – Corbeanca (DN 1) sunt prevăzute 10 structuri din care două pasaje lungi: un pasaj de 733 de metri peste Calea Ferată și DN 7 București – Pitești, respectiv un pod cu o lungime de 650 de metri peste râul Colentina și Magistrala CFR București – Brașov.

Asocierea Pizzarotti – Retter lucrează pe primul lot al Autostrăzii Moldovei unde are întârzieri majore (mobilizare insuficientă și teren cu apă), iar lotul Pizzarotti pe A10 Sebeș – Turda a luat-o la vale la doar doi ani de la deschiderea circulației.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Toate penalizările ar trebui plătite de judecători prin confiscarea bunurilor și retinerea în închisoare pina se recuperează prejudiciu.

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.