Contestație Danlin pentru lotul 3 al Autostrăzii Unirii/ Contractul finanțat din PNRR nu poate fi semnat cu UMB

Autostrada Unirii A 8 prelungire desemnare constructori loturi PNRR noi termene 25 și 31 iulie Sursa Foto : Ministerul Transporturilor

Contractul pentru proiectarea și execuția lotului Leghin-Târgu Neamț al Autostrăzii Unirii (A 8) nu poate fi semnat cu UMB după ce constructorul Danlin (jud. Neamț) a depus contestație la CNSC, potrivit datelor pe care le-a consultat Economedia.

Contestația a fost înregistrată cu data de marți, 1 august, iar Danlin cere anularea raportului CNAIR prin care UMB a fost desemnat câștigător și reevaluarea oferte UMB. De asemenea, Danlin consideră că UMB nu respectă criteriile pentru managerul de proiect și nici nu poate justifica oferta de preț, 77 % din valoarea estimată. 

Pentru acest lot finanțat din PNRR au fost depuse șase oferte, două de la constructori români, UMB și Danlin, și alte patru de la firme din Turcia, Makyol Mapa, Nurol și Tekfen. Potrivit datelor oficiale, oferta UMB a fost de 1,54 miliarde lei, mult sub valoarea estimată a CNAIR de 2 miliarde lei.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

„Asocierea SA&PE CONSTRUCT S.R.L. – SPEDITION UMB S.R.L. – TEHNOSTRADE S.R.L. a fost desemnată câștigătoarea contractului pentru proiectarea și execuția secțiunii 3 a autostrăzii Târgu Mureș-Târgu Neamț cu prețul de 1,56 miliarde de lei (fără TVA). Constructorul român trebuie să finalizeze lucrările (finanțate prin PNRR) în de 30 de luni, din care 6 luni perioada de proiectare si 24 de luni perioada de execuție a lucrărilor, pentru cei 29,91 km ai acestei secțiuni (Leghin-Târgu Neamț) care face parte din A 8 (Târgu Mureș-Târgu Neamț-Iași-Ungheni) Semnarea contractului de achiziție publică va fi posibilă după expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestații si respectiv după soluționarea contestaților/plângerilor formulate în cadrul procedurii de atribuire”, a declarat șeful CNAIR, Cristian Pistol.

Pentru lotul 1 Târgu Mureș – Miercurea Nirajului, termenul estimat pentru desemnarea câștigătorului, 25 iulie a fost depășit, noul termen din SEAP fiind 7 septembrie, dar cel mai probabil CNAIR va finaliza evaluarea în august.Opt oferte au fost depuse la sfârșitul lunii aprilie, dar nu și de la UMB (detalii aici). Pe lângă „capetele” din PNRR, avansează și documentația sectorului de munte, Miercurea Nirajului – Leghin (160 km). Graficul pe care l-a prezentat directorul CNIR, Cătălin Urtoi, arată că licitația pentru proiectare și execuție ar putea fi lansată la sfârșitul anului.

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Nu cumva cei de la Danlin XXL au facut parte din asocierea care reabilitat si podul prabusit din judetul Neamt? Si acum vor sa construiasca autostrazi!? Poate ar fi mai indicat ca inainte de toate sa se asocieze cu firme ce au o experienta pe acest domeniu si, daca nu se prabusesc si autostrazile construite in asociere, sa participe la licitatii. Dar ce pretentii sa ai cand toata activitatea ta se bazeaza pe contracte atribuite pe criterii politice?
    Oare cand se va modifica legislatia astfel incat sa fie descurajate contestatiile facute de forma, fara un fundament serios.

    • Este o procedura de achizitie nu un vot popular iar pentru noi ca tara este important si firesc ca firmele romanesti sa aiba o evolutie. Daca tu ramai la ideea ca e bn un monopol al UMB ului, de teama ca se pierd finantarile si nu o sa mai vezi autostrada in veci, imi pare rau sa ti o spun, dar asta o sa se intample. Paharul e plin

      • Am urmatoarea provocare pentru tine.
        Te rog sa-mi indici in comentariul meu unde am mentionat ca vreau un monopol al celor de la UMB. Din contra, este posibil ca cei de la UMB sa fi ajuns ajuns la limita contractelor pe care le pot duce la indeplinire in bune conditii.
        Comentariul meu viza aceasta societate ce are 0 experienta in constructia de autostrazi si care a facut un obicei in a contesta rezultatul licitatiilor la care participa.
        Trecand peste faptul ca aceasta societate pute a combinatii politice (asta nu inseamna ca cei de la UMB nu au si ei sustinere politica), lucrarile lor sunt de proasta calitate.
        De aceea am si zis ca ar fi indicat sa incerce sa se asocieze cu societati ce au experienta in domeniul autostrazilor si care au executat lucrari de calitate.
        Nu a zis nimeni de voturi populare, ci doar ca se contureaza un obicei al celor ce pierd licitatiile, de a contesta (probabil din razbunare), rezultatul acestora. Si ca ar fi indicat sa se modiifice legislatia astfel incat pe de o parte sa se descurajeze astfel de sicane, iar pe de alta parte sa se incurajeze contestatiile cu un fundament serios. Nici vorba de “voturi populare”.
        Si pentru a incheia, chiar daca nu are legatura cu subiectul reportajului, contrar sustinerilor tale, nu prezumtivul monopol al UMB (cred ca sunt alte 10 firme ce constriesc autostrazi in Romania la acest moment asa ca nu vad in ce masura ar putea fi vorba de un monopol) impiedica constructia autostrazilor si pierderea finantarilor, ci:
        – studiile de fezabilitate ce sunt facute pe genunchi;
        – studiile geo care sunt facute in birou, nu pe teren;
        – rezultatele licitatiilor ce sunt contestate “la misto”, fara fundament serios;
        – angajatii din CNAIR si Min Transporturilor care nu sunt in stare sa raspunda corect la solicitarile de lamuriri ale participantilor la licitatii;
        – modul in care intelegem sa votam in ultimii 33 de ani.

  2. Trebuie sa exista o limita la numarul de contestati pe care o firma poate s-o faca. Astia de la Danlin au facut la fel cu A7 si au pierdut toate contestatiile. Evident ca Umb cu atatea contracte este foarte competitiv la pretul final. Sa se concentreze alte firme sa faca altceva. Umb este de neoprit pe infrastructura autostradala. Muncesc rapid, cu o calitate ridicata si la preturi reduse. Asta se numeste economia de piata. Gata cu firme de doi bani. Avem exemple destule cu firme din Italia ci celebrul Aktor.

  3. Este depusa in termen contestatia?
    Era o minune daca nu depuneau, avand in vedere comportamentul de pana acum al acestei firme: D….XXL.
    Daca in urma acestei contestatii, eventual a urmatoarelor in instanta, se va depasi termenul de contractare, in conditiile in care nu vor fi admise, cine va raspunde?

  4. Cred ca cei de la Danlin stiu ce fac si mi se pare normal sa de puna o contestatie viabila ,avand in vedere ca UMB ca este in intarziere pe restul tronsoanelor pe A7. Cred ca deja au luat prea multe lucrari si sa fim seriosi ,Danlin e firma cu experinta necesara pentru asa ceva .

    • Experienta in contestatii, poate.
      Va rog sa va documentati de cate ori au fost pusi sa refaca lucrari din cauza proastei calitati si a greselilor pe sectorul Botosani – Targu Frumos. Care apropo, trebuia sa fie gata de ceva timp si nu este. Sa mai detaliez despre organizarea acestei reabilitari, fara norme de siguranta/semnalizare, fara grija de traficul dat peste cap de lucrari.
      Nu pentru ca sunt fan UMB scriu asta, dar cand vad si aud de marea firma de constructii cu nume manelistic, Danlin XXL, la proiecte mari, ma apuca toti dracii… Una la mana ca nu le au cu domeniul, a doua la mana ca tot incearca sa incurce licitatii.

    • 1.” UMB ca este in intarziere pe restul tronsoanelor pe A7″ – aveti dvs aceasta informatie? daca da, va rog sa ne dati sursa. Are UMB pana in prezent vreun termen depasit la ce a contractat?
      2. “Cred ca deja au luat prea multe lucrari ” – prea multe lucrari in comparatie cu ce?
      3.”Danlin e firma cu experinta necesara pentru asa ceva” – au macar 1 km de autostrada construit?

    • Cred că ești ceva rudă cu Ciorăpel , arestatul din fruntea CJ Neamț ! Voi cei din Neamț faceți de râs Moldova cu Pinalti excrocul , cu Ciorăpel. Vino să vezi ce gropi sunt în asfaltul de la Botosani la Târgu Frumos unde a lucrat marea firmă danlin xxl . Si poate vă mai amintiți și de podul care a căzut după reabilitarea făcută de voi . MAMA VOASTRĂ DE HOȚI DE LA NEAMȚ . Tot voi ați nășit în fruntea Poliției Județene pe faimosul Aurelian Șoric alias ,,Case Closed,, Și ce-ți mai place să dezinformezi – AUZI LA EL _ restant UMB pe A7- MĂSCĂRICIULE !

      • Tumioiagă Nelu – Ce experiență are danlin xxl ?… Tu ești dus cu pluta !

    • Dacă tu lauzi Dalin, înseamnă că ești de pe altă planetă. Umb lucrează mai repede decât graficul de execuție din contract. Întârzieri are doar acolo unde sunt probleme cu avizele, autorizațiile sau schimbarea soluției tehnice (vezi DX6 sau A3)

    • Cu experienta in c’è anime, in lucrari de autostrada?! Sa fim seriosi!!!
      Unde Umb este in urma vina este Statul cu intarzierea in emiterea Acordului de mediu.

  5. “Danilă”, ăștia, un fel de Gică Contra al licitațiilor sunt cei care au reușit să construiască un pod care, în plină perioadă de garanție s-a dărâmat. Datorită calității materialelor folosite. Aprobarea a fost dată de șeful lor, Arsene, fugar de răspundere și alte multe hoții, în primitoarea Italie.

  6. As ruga pe cei de la economedia să facă o anchetă de presă pe DN 28 Tg frumos – Botoșani și să vadă la fața locului ce catastrofă de firmă este Danlin.
    Aceștia nu merită să facă nici măcar wc-uri in fundul curții.
    Sunt sub orice critica, începând de la organizare, resursa umană, execuție, termene.
    Pe santierul lor este mai rău decât în zonele bombardate.

  7. Mafia CNAIR fenteaza licitatia , Verificatii documentatia A 7 unde lucreaza UMB . Gropile de inprumut .

  8. Gropile de inprumut trebuia indentificate cordonate GPS trecute in documentatia ( caet sarcini ) ca toti participantii sa poata formula oferta corecta nu dupa ce firma cistigatoare trimite utilajele in teren pentru a indentifica unde este zacamint de balast , si declara vezi doamne groapa de inprumut , Alo aici e jmecheria . DNA esiti pe teren investigatii

    • xxl și nihai voi ați ,, înprumutat,, ,, caetul,, de gramatică de la vreun coleg șmecher , care m-ai apoi o fi ajuns presedinte de C.J, la Neamț / N-ați vrut să mergeți la sursă , să puneți mâna pe cartea de gramatică ….aici e ,, jmecheria,,

  9. Ăștia de la dafin trebuie sa stea la pușcărie nu sa facă contestații!La podul prăbușit cu succes nu au făcut contestație?Patronul mai e liber sau pleacă după ciorapel?

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.