Contractul pentru proiectarea și execuția lotului Leghin-Târgu Neamț al Autostrăzii Unirii (A 8) nu poate fi semnat cu UMB după ce constructorul Danlin (jud. Neamț) a depus contestație la CNSC, potrivit datelor pe care le-a consultat Economedia.
Contestația a fost înregistrată cu data de marți, 1 august, iar Danlin cere anularea raportului CNAIR prin care UMB a fost desemnat câștigător și reevaluarea oferte UMB. De asemenea, Danlin consideră că UMB nu respectă criteriile pentru managerul de proiect și nici nu poate justifica oferta de preț, 77 % din valoarea estimată.
Pentru acest lot finanțat din PNRR au fost depuse șase oferte, două de la constructori români, UMB și Danlin, și alte patru de la firme din Turcia, Makyol Mapa, Nurol și Tekfen. Potrivit datelor oficiale, oferta UMB a fost de 1,54 miliarde lei, mult sub valoarea estimată a CNAIR de 2 miliarde lei.
„Asocierea SA&PE CONSTRUCT S.R.L. – SPEDITION UMB S.R.L. – TEHNOSTRADE S.R.L. a fost desemnată câștigătoarea contractului pentru proiectarea și execuția secțiunii 3 a autostrăzii Târgu Mureș-Târgu Neamț cu prețul de 1,56 miliarde de lei (fără TVA). Constructorul român trebuie să finalizeze lucrările (finanțate prin PNRR) în de 30 de luni, din care 6 luni perioada de proiectare si 24 de luni perioada de execuție a lucrărilor, pentru cei 29,91 km ai acestei secțiuni (Leghin-Târgu Neamț) care face parte din A 8 (Târgu Mureș-Târgu Neamț-Iași-Ungheni) Semnarea contractului de achiziție publică va fi posibilă după expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestații si respectiv după soluționarea contestaților/plângerilor formulate în cadrul procedurii de atribuire”, a declarat șeful CNAIR, Cristian Pistol.
Pentru lotul 1 Târgu Mureș – Miercurea Nirajului, termenul estimat pentru desemnarea câștigătorului, 25 iulie a fost depășit, noul termen din SEAP fiind 7 septembrie, dar cel mai probabil CNAIR va finaliza evaluarea în august.Opt oferte au fost depuse la sfârșitul lunii aprilie, dar nu și de la UMB (detalii aici). Pe lângă „capetele” din PNRR, avansează și documentația sectorului de munte, Miercurea Nirajului – Leghin (160 km). Graficul pe care l-a prezentat directorul CNIR, Cătălin Urtoi, arată că licitația pentru proiectare și execuție ar putea fi lansată la sfârșitul anului.