CNAIR și Proiect Construct Regiunea Transilvania au semnat contractul pentru studiul de fezabilitate pe lotul 3 al Autostrăzii Sudului Filiași – Lugoj, a anunțat miercuri ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. Astfel, din cele 4 loturi ale Autostrăzii Filiași – Lugoj (230 km lungime), doar lotul 4 Caransebeș – Lugoj rămâne fără contract semnat.
„CNAIR a semnat astăzi contractul pentru proiectarea lotului 3 al Drumului de mare viteză Filiași-Lugoj (230 km)! Asocierea de proiectanți români are la dispoziție 22 de luni pentru finalizarea Studiului de Fezabilitate necesar construcției Lotului Domașnea-Caransebeș (44 km). Contractul cu o valoare de 22,29 milioane de lei (fără TVA) este finanțat prin Programul Transport 2021-2027 (PT). În acest moment, între Filiași și Caransebeș (179 km), sunt semnate 3 din cele 4 contracte pentru proiectarea drumului de mare viteză Filiași-Lugoj. După ce va fi construit, acest drum va contribui la dezvoltarea economică a zonelor tranzitate prin asigurarea accesului persoanelor și mărfurilor la rețeaua TEN-T”, afirmă Sorin Grindeanu.
La rândul său, directorul CNAIR Cristian Pistol a precizat că durata studiului de fezabilitate este de 22 luni.
„Contractul pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate al lotului 3 al Drumului de mare viteză Filiași – Lugoj a fost semnat astăzi cu Asocierea PROIECT-CONSTRUCT REGIUNEA TRANSILVANIA SRL – PERFECT CONSULT EUROPE S.R.L. – EAST WATER DRILLINGS SRL. Contractul pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate al lotului Domașnea – Caransebeș (44 km) al Drumului de mare viteză Filiași – Lugoj are o valoare de 22,29 milioane de lei, fără TVA și trebuie finalizat în 24 de luni (din care 22 de luni pentru elaborarea Studiul de Fezabilitate).
Lotul 1 Filiași – Drobeta (70 km) este semnat cu DP Consult, iar lotul 2 Drobeta – Domașnea (65 km) cu Egis. Pentru lotul 4 Caransebeș – Lugoj (50 km) contractul ar putea fi semnat cu INPRO MÜHENDİSLİK MÜŞAVİRLİK ANONİM ŞİRKETİ.
Prima procedură pentru proiectarea completă a Drumului de mare viteză Craiova – Lugoj a fost lansată pe 1 iunie 2021 în mandatul ministrului Cătălin Drulă (43 de luni SF+ proiect tehnic), Egis a câștigat contractul, dar CNAIR a anulat procedura în mandatul ministrului Grindeanu și a lansat (aprilie 2022) licitații pentru patru secțiuni.
Lotul 1: Filiași – Drobeta Turnu Severin (70 km), 18 luni
Lotul 2: Drobeta Turnu Severin – Domașnea (65 km), 26 de luni
Lotul 3: Domașnea – Caransebeș (45 km), 22 de luni
Lotul 4: Caransebeș – Lugoj (50 km), 18 luni
Sunt termene realiste care permit ulterior construcția acestui drum de mare viteză într-o perioadă de timp decentă”, afirma Sorin Grindeanu.