CFR Călători a anulat licitația de 240 milioane lei (48 milioane de euro) pentru modernizarea a 30 de vagoane cu finanțare din PNRR, oferta „Remarul 16 februarie” fiind peste valoarea maximă admisă. La licitația CFR Călători pentru modernizarea celor 30 de vagoane clasă seria I 1976, Remarul 16 februarie a depus singura ofertă, dar Compania nu poate semna contractul. La licitația de 43 milioane de euro pentru modernizarea a 27 vagoane clasa II, CFR Călători a primit o singură ofertă de la Atelierele CFR Grivița (detalii aici). Săptămâna trecută Guvernul a dublat la 2 miliarde lei finanțarea pentru proiectul de modernizare a 55 de locomotive și 139 de vagoane la CFR Călători.
„Abateri grave de la prevederile legislative afecteaza procedura de atribuire sau este imposibila incheierea contractului. În baza prevederilor din Legea nr. 99/2016 art. 225 alin (1) lit. c) coroborat cu prevederile art. 225 alin (2) este imposibilă încheierea contractului avand în vedere ca valoarea ofertată prin propunerea financiara pentru Serviciile de modernizare vagon de călători clasa I seria 1976 depaseste valoarea estimata, pentru servocii de moderniz a vagoanelor 1976 iar EC se se afla în imposibiliatatea de a adopta masuri corective in sensul suplimentării fondurilor alocate, aceasta valoare estimata fiind inclusa in valoarea maximala a proiectului PNRR mentionat in fisa de date a achizitiei”, arată infomațiile din Sistemul Electronic de Achiziții Publice.
Licitație anulată CFR Călători. Captură SEAP:
„SNTFC „CFR Calatori” S.A. intentioneaza sa atribuie un contract sectorial pentru prestarea de „Servicii de modernizare vagon clasa I seria 1976 și achizitie servicii de mentenanță vagon clasa I modernizat”. Fondurile necesare pentru această procedură de achiziţie sectoriala sunt prevăzute în Programul anual de achiziţii modernizare material rulant, finantate prin PNRR, Componenta 4 Transport sustenabil I2 – Material rulant feroviar si in Programul anual de achizitii servicii de reparatii si mentenanta material rulant modernizat PNRR avand sursa de finantare – fonduri de la bugetul de stat prin Contractul de Servicii Publice încheiat de SNTFC ”CFR Călători” S.A. cu MTI prin Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF). si aprobat prin H.G. nr. 1453/2022. Contractul intră în vigoare la data semnarii de catre părţi şi este valabil 144 (unasutapatruzecisipatru) luni de la semnarea acestuia, perioadă ce include efectuarea serviciilor de modernizare pentru toate cele 30 vagoane având ca dată de referinţă data de 1 Iulie 2026 pentru execuţia şi livrarea ultimului vagon din modernizare, în vederea încadrării în intervalul stabilit pentru derularea PNRR, urmată de o perioadă de 9 ani (108 luni) pentru asigurarea execuţiei serviciilor de mentenanţă pentru ultimul vagon ce va fi livrat din modernizare”, arată documentația SEAP. Reparatorul „16 Februarie” din Cluj-Napoca este controlat de omul de afaceri Călin Mitică, iar înainte de depunerea ofertelor, Călin Mitică s-ar fi întâlnit într-un mall din București cu directorul CFR Călători, Traian Preoteasa după cum a relatat publicația ClubFeroviar. (CFR Călători nu a negat întâlnirea, dar a refuzat să prezinte explicații).
La licitațiile anterioare, pentru modernizarea a 37 de vagoane clasă (27 + alte 10 ) și 14 vagoane cușetă, reparatorul „Atelierele CFR Grivița” a depus singura ofertă la contractele de peste 300 de milioane lei, după cum Economedia a explicat aici.