Magistrala nepăsării Craiova – Caransebeș: Guvernul face exproprieri pentru modernizarea liniei de tren pe care se circulă mai încet decât acum 80 de ani / CFR infrastructură a ratat prima licitație după ce a subevaluat costurile

Tunel Feroviar Fenes M 100

Încep exproprierile pentru modernizarea Magistralei 900 Craiova – Caransebeș, linie a nepăsării pe care trenurile circulă mai încet decât acum 80 de ani. Guvernul aprobă vineri, 20 octombrie, exproprierea a 1.286 de imobile (terenuri cu sau fără construcții) cu o suprafață totală de 1,4 milioane mp și o valoare a despăgubirilor de 9 milioane lei. Secțiunea Craiova – Caransebeș are o lungime de 226 de kilometri, iar CFR Infrastructură a ratat toate cele șase licitații după ce ar fi subevaluat costurile. Estimarea de aproximativ 10 miliarde de lei pentru reabilitare la viteza de 160 km/h și electrificare s-a făcut pe valori dinainte de 2020 după cum au semnalat constructorii în adresele către Ministerul Transporturilor (detalii aici).

„Proiectul ”Reabilitarea liniei feroviare Craiova – Drobeta-Turnu Severin – Caransebeș, parte a Coridorului Orient/Est – Mediteraneanˮ face parte din Master Planul General de Transport al României aprobat prin H.G. nr. 666/2016 pentru aprobarea documentului strategic Master Planul General de Transport al României şi este propus pentru finanţare prin Programul Operațional Transport 2021 – 2027.Secțiunea de cale ferată Craiova – Caransebeș are o lungime existentă de 226 km, fiind linie dublã electrificatã pe intervalul Craiova – Strehaia (60 km), linie simplă electrificată pe intervalul Strehaia – Drobeta-Turnu Severin (54 km) și linie simplă electrificată pe intervalul Drobeta-Turnu Severin – Caransebeș (112 km). Pe această linie de cale ferată circulă atât trenuri de călători cât și trenuri de marfă, în prezent fiind existente 32 puncte de secționare (stații de cale ferată și halte de mișcare). Sistemul de semnalizare este semi-automat între stații și electro-mecanic în stații, toate mecanismele căii ferate (semnale, treceri la nivel și aparate de cale) fiind comandate și controlate prin mecanismele existente.

Amplasamentului lucrării de utilitate publică de interes naţional ”Reabilitarea liniei feroviare Craiova – Drobeta-Turnu Severin – Caransebeș, parte a Coridorului Orient/Est – Mediteraneanˮ, aflate pe raza unităților administrativ-teritoriale: Craiova, Ișalnița, Almăj, Coțofenii din Față, Brădești și Filiași – județul Dolj; Butoiești, Stângăceaua, Strehaia, Voloiac, Tâmna, Prunișor, Hușnicioara, Șimian, Drobeta-Turnu Severin și Orșova – județul Mehedinți; Topleț, Băile Herculane, Mehadia, Iablanița, Cornea, Domașnea, Luncavița, Teregova, Armeniș, Slatina – Timiș, Bucoșnița, Buchin și Caransebeș – județul Caraș-Severin, conform anexei nr. 1 la proiectul de act normativ;

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

Pentru prezentul act normativ este necesară aprobarea sumei cu titlu de despăgubire, in valoare de 9.704 mii lei (9.703.316,89 lei) pentru un număr total de 1.286 imobile (terenuri cu sau fără construcții) din care 1.255 imobile terenuri, proprietate privată, în suprafață totală de 1.402.448 mp, un număr de 89 imobile construcții (clădiri) în suprafață totală de 29.905 mp, prevăzute în anexa nr. 2 la prezentul proiect de act normativ”, arată proiectul de Hotărâre de Guvern pentru exproprieri pe linia CFR Craiova – Caransebeș.

Între București și Timișoara, cel mai rapid tren InterRegio 1691 parcurge distanța de 533 de kilometri în 10 ore și 2 minute, însă în urmă cu 80 de ani, trenurile CFR făceau 9 ore și 17 minute, potrivit unei analize Hotnews. În 1978, de la București la Timișoara călătoria dura 7 ore, cu trei ore mai puțin decât în prezent, în anii 90 garniturile InterCity făceau 6 ore 25 minute pentru ca, în anii 2000, în lipsa lucrărilor de întreținere, timpul de parcurs să crească și să depășească 10 ore.

Comparație contracte semnate în PNRR cu loturile din PT

Dintre cele 7 contracte semnate prin PNRR, lotul 4 Aleșd – Frontieră Ungaria pe M 300 este cel mai apropiat ca lungime de lotul 3 Igiroasa – Drobeta-Turnu Severin. Contractul pentru lotul 4 (46 km.) Aleșd – Frontieră Ungaria a fost semnat cu WeBuild pentru 2,4 miliarde lei, iar lotul 3 de pe M 900 Igiroasa – Drobeta Turnu Severin (41 km) a fost scos la licitație cu o valoare de 3 miliarde lei deși include tunelul de 6 kilometri de la Balota (Mehedinți).

Lotul 3, Igiroasa – Drobeta Turnu Severin (41 km) este cel mai mare contract distinct dintr-un proiect CFR Infrastructură, lotul cu tunelul Balota având o valoare de 3 miliarde lei și a fost scos la licitație pe 12 aprilie. Tunelul Balota cu o lungime de 6 km va fi al doilea ca lungime din țară după cel în lucru de 7 kilometri de la Ormeniș, pe M 300 Brașov – Sighișoara unde lucrează Aktor. (n.r CFR Infrastructură vrea să construiască un tunel de 10 km. între Predeal și Brașov)

De la Caransebeș la Timișoara și Arad sunt contracte semnate prin PNRR pentru loturile 2, 3 și 4, iar pentru Lotul 1 Caransebeș – Lugoj contractul revine la CFR Infrastructură pentru reevaluare după ce Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor a admis contestația Alstom.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: