Curtea de Apel București judecă pe 14 februarie contestația Nurol la contractul deja semnat cu Erbașu pentru lotul Suplacu de Barcău-Chiribiș al Autostrăzii Transilvania/Când a ,,întors” CAB un contract deja semnat

Viaduct Suplacu Barcău Captură YouTube

Curtea de Apel București judecă pe 14 februarie 2024 contestația constructorului Nurol (Turcia) pentru lotul Suplacu de Barcău-Chiribiș de pe Autostrada Transilvania A3, contractul fiind semnat în noiembrie 2023 cu ,,Construcții Erbașu”. Atribuirea în SEAP figurează cu data de 28 decembrie 2023. Contractul a fost semnat după decizia CNSC din 6 noiembrie 2023, conform legii care obligă autoritatea contractantă (n.r CNAIR) la atribuirea contractului după decizia administrativă a Consiliului Național pentru Soluționarea Contestațiilor. Nurol a făcut apel la decizia CNSC încă de la sfârșitul lunii noiembrie 2023 având termen de 30 de zile, dar Instanța a stabilit de-abia pentru 14 februarie 2024 termen/primul termen. Rămâne de văzut dacă magistrații CAB vor da o soluție de la primul termen sau vor decide o amânare a pronunțării.

În fapt, Compania de Drumuri este ,,acoperită” de noile prevederi ale Legii Achizițiilor Publice care, în forma nouă menționează obligația semnării contractului după decizia CNSC prin ,,trebuie” față de forma anterioară ,,poate semna”, dar a existat, totuși un caz în care Curtea de Apel a ,,întors” și anulat un contract pentru infrastructura mare : decizia instanței din 2020 care a anulat contractul cu UMB pentru lotul 4 al Drumului Expres Craiova-Pitești, câștigat ulterior tot de UMB. Dacă la Curtea de Apel București se admite contestația Nurol, (n.r. puțin probabil, dar nu poate fi exclus) contractul cu Erbașu ar putea să fie anulat sau Nurol să primească despăgubiri pentru profitul nerealizat.

Compania de Drumuri a emis ordinul pentru începerea etapei de proiectare a lotului Suplacu de Barcău -Chiribiș pe Autostrada Transilvania cu data de 15 martie 2024, lotul de 26 de kilometri din județul Bihor fiind primul contract pentru o autostradă atribuit constructorului Erbașu. Contractul pentru proiectarea lotului Suplacu de Barcău-Chiribiș a fost semnat cu Erbașu pe 24 noiembrie 2023 pentru o ofertă de 884 milioane lei și o durată de 24 de luni, 6 pentru proiectare și 18 luni pentru lucrări. De la Chiribiș la Biharia,  pe următorul lot CNAIR ar putea semna contractul cu Precon, dar atribuirea este îngreunată de procesele pe rol cu Trameco după cum Economedia a explicat aici.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

Dacă Erbașu respectă termenele, iar CNAIR avizează documentația tehnică, atunci organizarea de șantier poate începe în septembrie-octombrie : ,,Pe data de 15 martie vor începe lucrările pentru proiectarea și execuția Secțiunii Suplacu de Barcău – Chiribiș, a Autostrăzii Transilvania ! Pentru finalizarea construcției celor 26,35 km Antreprenorul român (Construcții Erbașu SA) are la dispoziție 24 de luni (6 luni proiectare și 18 luni execuție lucrări). Contractul în valoare de 884,12 milioane de lei, fără TVA (finanțat prin PT ), a fost semnat în luna noiembrie a anului trecut. Pe traseul secțiunii de autostradă Suplacu de Barcău -Chiribiș se vor construi inclusiv 8 poduri, 8 pasaje și 3 viaducte.” a transmis pe 12 ianuarie, șeful CNAIR, Cristian Pistol.

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. ce legislatioe tampita are romania
    adica nurol poate castiga compensatii din contractul neatribuit pentru profit nerealizat
    aceasta legislatie trebuie modificata pentru a nu fii posibil asa ceva
    ori se asteapta pana se pronunta instanta definitiv ori nu se atribuie nici un fel de compensatii si se muta contractu de la erbasu la nurol
    dar fara nici un fel de compensatii
    primesc aia din parlament pensii speciale pt a venii cu astfel de legii tampite ,
    este o problema de timp pana o firma va castiga astfel de compensatii din taxele platite de noi totii

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.