Drumul Expres Bacău-Piatra Neamț, care va avea o lungime de 51 kilometri, a primit Acordul de Mediu din partea Ministerului Mediului, Apelor Apelor şi Pădurilor (MMAP), prin intermediul Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului (ANPM).
CNAIR a aprobat pe 30 mai 2024 indicatorii tehnico-economici pentru Drumul Expres Bacău-Piatra Neamț. Drumul de mare viteză va avea o lungime de 51 kilometri și va asigura legătura între A 7 Autostrada Moldovei, DN 2 și DN 15. Proiectul Drumului Expres Bacău-Piatra Neamț a fost transferat de la CNAIR la noua Companie de Autostrăzi (CNIR-Compania Națională pentru Investiții Rutiere), dar rămâne de văzut dacă licitația pentru proiectare și execuție va fi lansată de CNAIR sau CNIR. Realizarea Studiului de Fezabilitate a durat aprox. 4 ani, contractul fiind semnat încă din ianuarie 2020 cu Asocierea Search-Egis pentru 9 milioane lei și o durată de 18 luni.
„Proiectul se încadrează în prevederile Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi a avut nevoie de Acordul ANPM, pentru că se desfăşoară pe teritoriile a 15 unităţi administrativ-teritoriale aflate în două judeţe: Bacău şi Neamţ. Punctul de început al drumului expres se află la km 8 + 400 al autostrăzii Bacău – Paşcani şi este proiectat pentru o viteză de 120 km/ oră, pe două benzi de circulaţie pe fiecare sens de mers. Pe lângă partea carosabilă propriu-zisă a drumului expres, proiectul include noduri rutiere, poduri, pasaje şi viaducte, implicând lucrări de consolidare, hidrotehnice, pentru scurgerea apelor şi lucrări de mediu, precum şi amenajări de parcări, spaţii de servicii sau centru de întreţinere şi coordonare”, spune Laurenţiu Alexandru Păştinaru, preşedintele ANPM.