Volkswagen ar putea închide fabrica din Bruxelles din cauza cererii reduse pentru modelele electrice ale mărcii sale de lux Audi/ Vânzări în scădere și pentru electricele Mercedes în trimestrul al doilea

masini electrice, incarcatoare electrice Sursa Foto: CarVertical

Volkswagen a avertizat că ar putea închide fabrica din Bruxelles a mărcii sale de lux Audi, din cauza scăderii puternice a cererii pentru automobilele electrice high-end care a afectat primul producător auto european, forțându-l să își reducă obiectivul de marjă pentru anul în curs, scrie Reuters.

Volkswagen nu a mai închis o fabrică de 36 de ani. Astfel, în 1988 a oprit unitatea Westmoreland din Pennsylvania, iar ultimul șef al mărcii VW care a amenințat cu închideri în Europa a demisionat la câteva luni după ce a făcut acest lucru, potrivit unei surse sindicale.

Producătorii de automobile au fost loviți puternic de o cerere de vehicule electrice mai mică decât se așteptau, după ce au investit masiv în capacitatea și dezvoltarea tehnologiei, Audi avertizând la începutul acestui an că vânzările sale vor scădea în 2024, în timp ce lucra la introducerea de noi modele, reducând în același timp costurile.

Volkswagen și-a redus previziunile privind randamentul operațional la 6,5-7% de la 7-7,5%, determinând compania mamă Porsche, care deține puțin sub o treime din Volkswagen AG, dar deține majoritatea drepturilor de vot, să își reducă previziunile privind profitul la 3,5 miliarde – 5,5 miliarde de euro.

Cererea pentru Audi Q8 e-tron, lansat în 2018, a scăzut brusc, iar constructorul auto ia în considerare încetarea completă a producției sale, o sursă apropiată companiei afirmând că acest lucru s-ar putea întâmpla în 2025.

Fabrica din Bruxelles, care a construit aproximativ 50 000 de automobile anul trecut, s-a confruntat, de asemenea, cu “provocări structurale de lungă durată”, inclusiv dificultatea de a-și schimba configurația din cauza apropierii de oraș și a costurilor logistice ridicate.

Un proces de consultare va începe acum pentru a găsi soluții alternative pentru uzină, care are aproximativ 3 000 de angajați. “Acest lucru poate include încetarea operațiunilor dacă nu se găsește nicio alternativă”, se arată în declarația Audi.

Profitul operațional al Volkswagen din primul trimestru a scăzut cu 20%, în parte afectat de întârzierile de livrare la Audi, după ce uzina din Bruxelles s-a închis timp de două săptămâni din cauza lipsei de componente în februarie.

Un purtător de cuvânt a declarat la momentul respectiv că Audi evaluează opțiunile pentru ceea ce ar putea fi produs la uzină.

Scăderea cererii de mașini electrice afectează vânzările Mercedes în al doilea trimestru

Mercedes-Benz a înregistrat un declin de 6% al vânzărilor în al doilea trimestru, ca urmare a scăderii cererii pentru vehiculele electrice cu baterii, a declarat miercuri producătorul auto, promițând să recupereze terenul pierdut, potrivit Reuters.

Compania a declarat că a vândut 600.100 de mașini și furgonete în al doilea trimestru 2024. Dintre acestea, 51.000 au fost vehicule electrice cu baterii, reprezentând o scădere de 23% de la an la an.

“Creșterea vehiculelor electrice a încetinit pe piețele cheie, în timp ce compania s-a concentrat pe o creștere sănătoasă într-un mediu de piață caracterizat de reduceri mari”, a declarat Mercedes într-un comunicat.

Acesta a declarat că segmentul său de mașini se așteaptă la o creștere a vânzărilor în a doua jumătate a anului datorită disponibilității îmbunătățite a produselor și lansărilor pe piață.

Rivalul BMW a raportat o scădere de 1,3% a vânzărilor sale globale în al doilea trimestru. În schimb, vânzările sale de vehicule electrice cu baterii au crescut cu 22,2%.

 

 


Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Germania, Franta si Italia mai sunt doar cu numele in G7 cele mai puternic state industrializate in tehnologii avansate din lume.

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.