Portugalia vrea să amendeze companiile care au folosit steagul național pentru a vinde alcool

portugalia, Lisabona Sursa foto: pexels.com

Direcția Generală pentru Consumatori (DGC) din Portugalia și-a anunțat intenția de a amenda trei societăți care au folosit drapelul național pentru a vinde alcool, scrie Euronews.

Firmele în cauză, care au încălcat codul de publicitate, riscă amenzi cuprinse între 2 493,98 de euro  și 24 939,89 de euro.

În cursul unei anchete desfășurate între 8 și 15 iulie, perioadă care a coincis cu ultima etapă a campionatului european de fotbal, DGC a analizat 232 de reclame pentru alcool.

Analize Economedia

Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu
calculator, job, grafice
automotive foto 2

Aceste reclame au fost publicate pe 53 de site-uri web și rețele sociale, inclusiv Facebook și Instagram, iar în total au fost anchetate 20 de societăți.

DGC a subliniat, de asemenea, că aceste încălcări specifice se refereau doar la marketingul pe rețelele sociale, și nu la forme mai tradiționale de publicitate.

La fel ca în multe țări europene, Portugalia are norme specifice privind promovarea alcoolului.

Publicitarilor le este interzis să asocieze băuturile alcoolice cu simboluri naționale precum steagul portughez.

O altă regulă interzice promovarea alcoolului la radio și televiziune între orele 7.00 și 22.30 și este interzis să se adreseze minorilor cu acest tip de publicitate.

Cu privire la acest ultim punct, DGC a adăugat un avertisment suplimentar.

“Din cauza lipsei de restricții în legislație cu privire la orele la care publicitatea pentru băuturi alcoolice este difuzată pe mediile digitale, nu este posibil să se împiedice ca publicitatea să fie prezentată fără discernământ minorilor”.

Nu este deocamdată clar dacă guvernul va lua măsuri concrete pentru a aborda această lacună legislativă.

Investigațiile recente nu sunt prima dată când guvernul portughez pedepsește companiile pentru utilizarea simbolurilor naționale în promovarea alcoolului.

În 2023, două infracțiuni similare au declanșat proceduri disciplinare de stat, deși aceste cazuri nu au fost încă închise.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: