„Rușinea” de pe Centura Capitalei: Contractul pentru modernizarea lotului DN 2-A2 poate fi semnat cu Maristar/ Coni a renunțat la contestație, iar CNSC a respins contestația Romair

Mădălina Podaru oct. 8, 2024 2 comentarii 6861 vizualizări
Pasaj Cernica Centura București

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere poate semna contractul cu Maristar pentru modernizarea lotului DN2-A2 din Centura București Nord, după ce unul dintre participanții la licitații, CONI, a renunțat la contestație, iar Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) a respins contestația celuilalt participant, Romair, potrivit datelor pe care le-a consultat Economedia.

Ambii concurenți ceruseră CNSC anularea rezultatului procedurii prin care CNAIR a desemnat câștigător constructorul Maristar și remedierea evaluării prin declararea conformității celor două oferte. Coni, constructorul prahovean care lucrează pe lotul 2 al Autostrăzii Moldovei (A7), a susținut că i s-au cerut clarificări, le-a transmis, dar nu a reușit să le încarce în SEAP în termenul stabilit de CNAIR, motiv pentru care oferta i-a fost declarată neconformă, iar oferta Romair a fost descalificată și declarată neconformă pe motiv că estimarea pentru cheltuielile aferente organizării de șantier nu ar corespunde valorilor de piață.

Contestație CONI:

Contestație Romair:

În august, Compania de Drumuri a desemnat asocierea româno-bulgară Maristar (Ro) – Hydrostroy (Bg) – Patstroy (Bg) câștigător la licitația pentru modernizarea Centurii București Nord între DN 2 și Autostrada Soarelui, lotul de 11 kilometri care include și Pasajul de la Cernica. Licitația fusese anterior suspendată după ce constructorii au depus foarte multe clarificări (136). Contractul are o valoare de aproximativ 450 de milioane lei și termen de execuție de un an și jumătate, după 6 luni de proiectare.

Contractul are o valoare de 451,16 milioane de lei (fără TVA), iar constructorul ar avea la dispoziție 24 de luni (6 luni perioada de proiectare și 18 luni durata de execuție) pentru a finaliza lucrările.
Contractul (finanțat prin Fonduri Europene Nerambursabile) prevede lărgirea la 4 benzi a Centurii București (DNCB) pe o lungime de aproximativ 11 km și construcția a 3 noi pasaje:
– pasaj rutier peste DJ301 la Cernica (400 m),
– pasaj rutier peste calea ferată (CF) București – Constanța (124 m),
– pasaj rutier peste calea ferată (CF) București – Oltenița (105 m)”, a anunțat Cristian Pistol, directorul general al CNAIR.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Ar fi indicat ca înainte de a desemna o firmă câștigătoare intr-o licitație, să se facă o analiză a tuturor șantierelor deschise de către aceasta.
    În cazul de față, este o rușine modul în care Maristar lucrează pe nici 2 km pe DN1A între centură și parc Mogoșoaia.
    Media e de vreo 15 muncitori pe zi. Să nu mai vorbim ca în weekend nu prea se lucrează (la proiecte de infrastructură trebuie să se lucreze 7 zile din 7.
    Contract semnat în decembrie 2023 cu termen de realizare 12 luni (2 luni proiectare și 10 execuție). Suntem aproape de jumătatea lunii octombrie și probabil sunt undeva la 9% execuție (date luate de pe platforma lor). În condițiile în care pentru a termina în 10 luni, este nevoie de un avans de 10% pe luna, în vreo 3 luni de când au început efectiv lucrările au ajuns la 9%. În ritmul actual, vor finaliza lucrarea în vreo 3 ani.
    Dacă statul este de vină, să cadă niște capete. Dacă Maristar se face vinovată, să i se interzică pe viitor participarea la licitații.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.