Cafeneaua Coffee Milano, o mică afacere de familie din statul american Massachusetts, orașul Middleborough, a devenit celebră peste noapte pentru o promoție prin care le oferă clienților care intră dansând în magazin o cafea gratuită, scrie CNN.
Un videoclip cu clienții care participă la promoție a fost postat luni pe contul TikTok al Coffee Milano Café și a fost vizualizat de peste 7,3 milioane de ori până vineri dimineața.
Postarea virală evidențiază modul în care întreprinderile își găsesc noi clienți prin intensificarea prezenței lor online, îndepărtându-se de metodele tradiționale de marketing care nu mai au același impact.
Proprietarul Josh Rashid a declarat pentru CNN că afacerile au crescut după postarea videoclipului, atrăgând noi clienți curioși și bucurându-i în același timp pe clienții obișnuiți ai cafenelei.
„Suntem un orășel mic și este distractiv. Câțiva oameni erau în magazin când s-a întâmplat, iar a doua zi au venit și au spus: „Doamne, ți-am văzut videoclipul”, a spus el.
Inspirat de o promoție similară a unei pizzerii, Rashid a pus un afiș în fața cafenelei Coffee Milano Cafe prin care îi informa pe clienți că vor primi o cafea gratuită dacă vor dansa timp de cinci secunde. De asemenea, afișul îi informa că vor fi filmați și prezentați pe rețelele de socializare ale cafenelei.
Contul TikTok al cafenelei a câștigat peste 10.000 de urmăritori de când a fost postat videoclipul, față de aproximativ 4.000 de urmăritori cât avea înainte.
„Întreprinderile mici chiar trebuie să fie prezente pe aceste platforme unde caută potențialii clienți”, a declarat Kristyn Shay, social media director la SCORE, o organizație non-profit care oferă resurse pentru proprietarii de afaceri mici. „Este o perioadă foarte interesantă pentru întreprinderile mici să devină virale pe platforme precum TikTok și să fie acolo unde se află potențialii clienți mai tineri.”
Ce înseamnă faima TikTok pentru întreprinderile mici
Rashid a declarat pentru CNN că personalul a început să creeze videoclipuri scurte și jucăușe folosind sunetele TikTok la modă abia acum patru săptămâni, când a decis să le schimbe strategia de marketing.
„Suntem într-o lume digitală și reclama făcută din gură-n gură este minunată, dar, în același timp, suntem lipiți de telefoanele noastre”, a spus el. „Ne arată cât de puternice sunt rețelele de socializare, iar ca proprietari de afaceri, trebuie să ne adaptăm și să facem tot ce putem.”
Rashid a declarat că reacția la promoția cafenelei a fost atât de pozitivă încât intenționează să readucă promoția în fiecare lună. Dar vine cu o șmecherie.
El a spus că nu va posta un anunț sau nu va programa o dată oficială. În schimb, intenționează să lase indicii prețioase pe rețelele de socializare ale cafenelei.
„Când ai un moment viral, este un indicator că faci ceva bine”, a spus Shay. „Poate că ai testat o strategie nouă. Poate că acea strategie a fost să fii un pic mai prostuț și publicul a răspuns la asta.”
Iar pentru cei care își fac griji că magazinul pierde din profituri, Rashid spune că nu este o problemă.
„Trebuie să ai puțină bucurie în lumea asta, iar dacă un dans de cinci secunde îți aduce bucurie, atunci merită cafeaua gratis.”