Compania de Drumuri a anunțat, luni, că va închide, timp de o lună, circulația pe Autostrada A1 București – Pitești, în dreptul pasajului Ciorogârla, pe sensul de intrare în Capitală, pentru reparații la pasajul de cale ferată.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
„Circulația rutieră se va închide în perioada 11.08.2025 – 08.09.2025, pe autostrada A1, Calea 2, pe sectorul cuprins între km 11+105 – km 10+975, pentru continuarea lucrărilor de reparații curente la pasajul CF, amplasat pe autostradă la km 11+003.
Pe perioada valabilității închiderii traficului pe sectorul menționat, circulația se va desfășura deviat pe Calea 1, pe câte 2 benzi de circulație aferente fiecărui sens de deplasare. Lățimea unei benzi de circulație va fi de 3 m fiecare”, transmite CNAIR.
Amintim că CNAIR a semnat în luna mai cu firma Maristar (România) contractul pentru reparațiile Pasajului peste centura Capitalei de la kilometrul 11 pe Autostrada A1 București – Pitești. La a treia licitație a CNAIR, prin Direcția Regională de Drumuri și Poduri București pentru reparațiile pasajului din zona Militari/Ciorogârla, au depus oferte trei constructori (Agnel, Maristar și Metabet), iar oferta Maristar, de 8,2 milioane lei, a fost declarată conformă și câștigătoare, după respingerea contestației Agnel, conform datelor oficiale pe care le-a consultat Economedia.
Maristar este constructorul care a efectuat reparațiile capitale la podurile dunărene Fetești/Borcea și Cernavodă, are în lucru lărgirea unui kilometru din DN 1A – Buftea, și va derula și cel mai dificil contract de până acum: modernizarea Centurii București Nord, între DN (Afumați) și A2 – Autostrada Soarelui, contractul care include finalizarea pasajului suprateran de la Cernica.
Podul peste Centura Capitalei și inelul feroviar a fost construit în 1970 și a mai trecut prin reparații în 1999, iar la primele două licitații, CNAIR, prin Direcția Regională de Drumuri și Poduri București nu a primit oferte, după cum Economedia a explicat aici. La această licitație, spre deosebire de licitațiile anterioare, CNAIR a majorat semnificativ valoarea contractului, de la 5,8 milioane lei, la 9,1 milioane lei, dar a menținut durata pentru lucrări la 7 luni.
Expertiza tehnică a Pasajului:
Amintim că, luni, CNAIR a lansat în licitație realizarea unui studiu de fezabilitate de 30 de milioane de lei pentru extinderea la trei benzi de sens a autostrăzii București – Pitești. Studiul va dura 15 luni iar proiectul este inclus în POT 2021 – 2027.