Secretarul de stat în ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu, anunță că a fost pe șantierul Lotului 1 al Autostrăzii Bucureștiului A0 Nord, a cărei execuție a început luna martie, anul acesta.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -

Stadiul lucrărilor, potrivit lui Scrioșteanu, arată astfel.
- Pe lotul de referință, progresul înregistrat este următorul:
- S-a realizat sectorul experimental pentru BSC „Strat din agregate stabilizate cu liant” pe tronsonul aparținând RETTER, cuprins între DN1 și DN1A, urmând ca săptămâna viitoare să continue execuția lucrărilor definitive, astfel încât în luna octombrie să înceapă activitatea de așternere a mixturilor asfaltice;
- Lucrări hidrotehnice – Reprofilarea albiei râului Colentina a fost finalizată;
- 60% din cele 63 de relocări de utilități sunt în curs de execuție;
- Pasaj peste CF101 București – Pitești DN7, cu o lungime de 733 m – 77% din piloții forați sunt realizați și lucrările continuă; 16/40 fundații executate; 4 elevații în lucru; a început aprovizionarea cu grinzi prefabricate, 70 de grinzi de beton au fost deja livrate în șantier, urmând a fi instalate începând cu luna noiembrie 2025.
- Pasaj peste râul Colentina, CF 300 București – Ploiești și CF Mogoșoaia – Buftea, compus din 17 deschideri cu o lungime totală de 650 m. 93% din piloții forați sunt realizați și lucrările continuă; execuția radierelor va fi demarată după ce se va emite CFR. De asemenea, 20 de radiere și 12 elevații sunt finalizate din totalul de 38.
- Pasaj pe DN1A peste autostrada de centură, km 12+130, cu o lungime de 40 m – piloții forați sunt finalizați, se lucrează la cele 2 radiere/elevații. Se estimează montarea grinzilor prefabricate începând cu luna noiembrie 2025.
- Decapare pământ vegetal: 94% realizat;
- Stabilizare teren fundare: 80% realizat;
- Umplutură terasament: 37% realizat;
- Strat de formă: 19% executat;
- Fundație din balast: 5% realizat;
- Podețe casetate: 81% executat;
- Podețe tubulare: 66% realizat;
- Parcare de scurtă durată km 14+500 la nivel de material vegetal îndepărtat;
- Organizarea de șantier de la DN1A și DN7 este finalizată și funcțională.

- Nod rutier DN1A (bretele):
- Stabilizare teren fundare: 48% realizat;
- Umplutură terasament: 10% executat;
- Strat de formă: 12%;
- preîncărcare rampă culee în scopul consumării tasărilor.

Traseul Lotului 1 Nord se află între A1 și DN1, de la Dragomirești la Corbeanca și are o lungime de 17,5 km, iar amplasamentul lucrărilor este situat pe teritoriul județului Ilfov, pe raza unităților administrativ-teritoriale Dragomirești-Vale, Buftea, Mogoșoaia, Corbeanca și pe teritoriul județului Giurgiu, pe raza localităților Joița și Săbăreni.
În șantier sunt mobilizați 664 de muncitori și 227 de utilaje. (fără a lua în calcul cele 300 de camioane ce transportă material), mai notează secretarul de stat.
În urmă cu două săptămâni, ministrul Transporturilor, Ciprian Șerban, a anunțat că asocierea româno-italiană Pizzarotti – Retter a ajuns la un stadiu fizic de 21% pe Lotul 1 al Autostrăzii A0 Nord. Românii de la Retter spuneau anterior că șoferii ar putea circula pe secțiunea dintre Corbeanca și Mogoșoaia de pe acest lot la finalul primăverii 2026.
„Astăzi am verificat progresul lucrărilor pe Lotul 1 al Autostrăzii A0 Nord, componentă esențială a Inelului de Autostradă al Bucureștiului. Secțiunea Nord, cu o lungime totală de 49,57 km, are un rol strategic: va fluidiza traficul, va spori siguranța rutieră și va conecta rețeaua națională la principalele coridoare europene de transport. Din acest traseu, 21 km (Lotul 2 Corbeanca – Afumați) sunt deja deschiși circulației. Pe Lotul 1 avem asocierea dintre un antreprenor român și un antreprenor italian, iar stadiul fizic actual al lucrărilor este de 21%. Sunt, de asemenea, mobilizate 290 de utilaje și 356 de operatori și muncitori”, a transmis ministrul Transporturilor.
Datele din Cestrin, însă, spun că stadiul fizic al lucrărilor este acum de 11%, iar cel financiar este 11,42%.

Contractul pentru Lotul 1 A0 Nord a fost semnat cu Pizzarotti – Retter în septembrie 2023, la peste 4 ani de la lansarea licitației, după numeroase amânări și contestații. În vară, Compania de Drumuri a semnat supervizarea cu proiectantul Consitrans.
Românii de la Retter, care lucrează pe secțiunea dintre Corbeanca și Mogoșoaia a acestui lot, și-au asumat că vor deschide circulația pentru șoferi la finalul primăverii 2026.
„Pe A0 Nord Corbeanca-Mogoșoaia în mai 2026, sperăm. În scenariul optimist, la finalul primăverii viitoare se va circula pe Autostrada A0 Nord între nodurile cu DN1A (Mogoșoaia-Buftea) și DN1 (Corbeanca). Acest sector este pus în teren de românii de la Retter care își asumă ținta de a-l da în trafic în mai, înainte de termenul contractual din noiembrie 2026”, spunea Asociația Pro Infrastructură la finele lunii august.
Potrivit Asociației, este posibil acest obiectiv, dar va fi foarte greu, deoarece la pasajul pe A0 peste DN1A abia s-a început recent forarea piloților primei culei.
„Ca să fie gata la sfârșit de mai 2026, este nevoie de 9 luni cu vreme bună, multă putere de muncă și un cashflow stabil. Din fericire, birocrația (în special mutarea rețelelor de utilități) este practic rezolvată pe această secțiune”, susține API.
Pe celălalt segment din lotul 1, spre A1, lucrează italienii de la Pizzarotti pe partea de drum.
„Structurile însă sunt făcute tot de cei de la Retter care momentan sunt concentrați pe segmentul DN1A-DN1 și la pasajele mari peste DN7 și calea ferată. Așa cum și trebuie, fiind punctele critice ale autostrăzii”, arată API.
„Salutăm decizia constructorilor de a inaugura etapizat tronsonul. Se demonstrează în teren că nu este o promisiune aruncată în vânt, ci un obiectiv clar. Vom vedea dacă vor reuși. Cert este că sunt șanse mari să își respecte termenul asumat prin contract și la sfârșitul anului viitor să circulăm neîntrerupt pe autostradă în jurul Capitalei, pe toți cei 100 de kilometri ai A0”, mai susține Asociația Pro Infrastructură.
Autostrada A0 Centura București
Lungime: 100,7km.
Potrivit 130km.ro, stadiul A0 este : în exploatare (72%); în execuție (28%); planificată (0%).
Autostrada București reprezintă un nou inel de autostradă în jurul orașului București cu o lungime de aproximativ 100km și este împărțită în următoarele loturi:
Lotul 1, A2 – CF902 (Jilava), 16,9km, constructor Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret AȘ, preț 830.679.662,15 lei fără TVA. Contract semnat în Aug 2019. O secțiune de 6,00km între Popești Leordeni și CF902/Jilava deschisă în Aprilie 2024, diferența deschisă în Iulie 2024
Lotul 2, CF902 (Jilava) – DN6, 16,3km, constructor Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret AȘ, preț 750.849.942,12 lei fără TVA. Contract semnat în Mar 2019. 10,00km între DN5 și DN6 deschiși în Decembrie 2023, diferența de 6,30km între CF902/Jilava și DN5 deschiși în Aprilie 2024
Lotul 3, DN6 – A1/DJ601, 17,97km, constructor asocierea Aktor SA – Euro Construct Trading SRL, preț de 853.422.022,52 lei fără TVA, termen de execuție 42 de luni. Contract semnat în aprilie 2019. Contractul a fost preluat integral de Aktor SA. Deschis în iunie 2025.
Segmentul Nord al autostrăzii A0 este împărțit în patru loturi:
Lotul 1, DJ601 – DN1 (Corbeanca), 17,5km, constructor: Impresa – Pizzarotti – Retter Project Management, preț: 815,08 milioane lei fără TVA. Durata: 12 luni pentru proiectare, 22 de luni pentru construcție. Contract semnat în septembrie 2023
Lotul 2, DN1 (Corbeanca) – DN2 (Afumați), 19,0km, constructor: asocierea SA&PE Construct SRL – Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL, preț: 831.920.653,34 fără TVA, durata de proiectare: 12 luni, durata construcție: 22 luni. Contract semnat în mai 2021. 9,5km între DN1 și A3 deschiși în noiembrie 2023, diferența deschisă în Decembrie 2024.
Lotul 3, DN2 (Afumați) – DN3 (Cernica), 8,6km, constructor selectat în noiembrie 2022: China Civil Engineering Construction Corporation, preț 397.996.117,63 lei fără TVA, durata de proiectare: 12 luni, durata de execuție: 18 luni. Contract semnat în martie 2023. 2,3km deschiși în Decembrie 2024
Lotul 4, DN3 (Cernica) – A2, 4,47km, constructor Asocierea SA&PE Construct SRL – Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL, preț 312,6 milioane lei fără TVA, durata de proiectare: 12 luni, durata de execuție: 18 luni. Contract semnat în august 2020.
Lot | Stadiu | Deschidere |
Sud: I.A2 – CF902 (Jilava) | Deschis | Apr.2024, Iul.2024 |
Sud: II.CF902 (Jilava) – DN6 | Deschis | Dec.2023, Apr.2024 |
Sud: III.DN6 – A1/DJ601 | Deschis | Iun.2025 |
Nord: I.DJ601 – DN1 (Corbeanca) | In executie | 2026 |
Nord: II.DN1 (Corbeanca) – DN2 (Afumati) | Deschis | Nov.2023, Dec.2024 |
Nord: III.DN2 (Afumati) – DN3 (Cernica) | Deschis partial, restul in executie | Dec. 2024, 2025 |
Nord: IV.DN3 (Cernica) – A2 | In executie | 2025 |