Circulația pe Lotul 2 al Autostrăzii A7 Ploiești-Buzău (Mizil-Pietroasele) urmează să fie deschisă vineri, 17 octombrie, pe cei 28,35 kilometri, însă Asociația Pro Infrastructură (API) acuză o “bătaie de joc” de ultim moment din partea Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) și a Ministerului Transporturilor (MT), din cauza modului incomplet de inaugurare.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Potrivit API, deși deschiderea este așteptată vineri, cel mai probabil după ora 15:00, traficul nu va fi fluidizat la capacitatea maximă. Mai exact, deși sensul de încărcare (intrare) spre București se va face prin nodul rutier A7-DN2 de pe lotul vecin, executat de Nurol, șoferii care vin dinspre Ploiești și vor să iasă (să descarce) spre Buzău/DN2 vor fi obligați să iasă de pe A7 la km 47, pe DJ203G.
Această decizie înseamnă că traficul va fi deviat prin localitățile Stâlpu, Pietrosu/Costești și Spătaru, în loc să ocolească complet aceste zone.

Asociația critică vehement autoritățile pentru că nu s-au asigurat că antreprenorul lotului vecin, compania turcă Nurol, finalizează în timp util breteaua de descărcare necesară în nodul A7-DN2.
“Nivelul de incompetență și delăsare este absolut inacceptabil. Grija față de cetățenii care le plătesc salariile responsabililor din CNAIR și MT este ca și inexistentă. Au avut timp berechet să se asigure că Nurol termină în timp util breteaua necesară,” se arată în comunicatul API.
Criticile se îndreaptă și către constructorul lotului ce va fi deschis vineri , asocierea româno-bulgară Coni-Trace, din cauza greșelilor repetate, inclusiv probleme la sudurile structurilor și la soluția de remediere a podului peste pârâul Sărata.
API consideră însă că “indolența, incompetența și fuga de răspundere ale oficialilor CNAIR și ale celor din Ministerul Transporturilor, în frunte cu șeful Pistol, respectiv miniștrii Grindeanu și Șerban și secretarului de stat Scrioșteanu, sunt strigătoare la cer.”
Lotul 2, Mizil-Pietroasele, cu o lungime de 28,35 km, a fost contractat de asocierea Coni-Trace în 7 iunie 2022, la o valoare de 1,25 miliarde lei fără TVA. Termenul contractual inițial prevedea finalizarea în 20 de luni de execuție, adică în aprilie 2024. Antreprenorii au beneficiat de o extensie de circa 6 luni, justificată de probleme cu materialul din gropile de împrumut, ajungând astfel la un termen prelungit până în octombrie 2024.
Deschiderea de vineri vine, așadar, cu o întârziere de aproximativ un an față de noul termen.