Ministerul Transporturilor aprobă din nou indicatorii tehnico-economici pentru construirea centurii oraşului Aleşd pe DN 1 Cluj Napoca- Oradea, proiect transferat de la CNAIR la CJ Bihor. Viteza medie de circulaţie prin Aleşd este de doar 20 km/h.

Varianta Aleşd Bihor Sursa Foto : CJ Bihor

Ministerul Transporturilor reaprobă indicatorii tehnico-economici pentru centura oraşului Aleşd pe DN 1 Cluj Napoca- Oradea, o investiţie transferată de la Compania de Drumuri la Consiliul Judeţean Bihor cu finanţare europeană prin Programul Operaţional Infrastructură Mare ( POIM). Proiectul centurii Aleşd nu este unul nou, are studiu de fezabilitate realizat încă din 2010 şi indicatori tehnico- economici aprobaţi din 2013, dar investiţia nu a început pentru că Ministerul Transporturilor nu avut bani suficienţi. Centura oraşului Aleşd pe DN 1 va avea o lungime de 6 kilometri, o bandă pe sens, lucrările durează 12 luni iar costul investiţiei este de aprox. 120 de milioane lei, potrivit Proiectului de Hotărâre de Guvern pe care l-a publicat Ministerul Transporturilor spre aprobare. Consiliul Judeţean Bihor a lansat licitaţia pentru proiectarea şi execuţia centurii Bihor la începutul lunii iulie, în septembrie s-au depus şapte oferte iar evaluarea are termen –limită 6 ianuarie 2022. Cei şapte constructori care au depus oferte sunt :

1.Antrepriza de Reparații și Lucrări ARL Cluj,

2.PORR Construct,

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

3.Asociere: Dimex – 2000 Company, SC Explan SRL, Industrial Construct Ardeal, RPM Construcții Drumuri,

4.Asociere: Dumexim, East Water Drillings, Consorzio Stabile EBG Group,

5.Asociere: Construcții Erbașu, Vahostav – SK, Drumuri Orășenești,

6.Asociere: Drum Asfalt, Trameco

7.Asociere: Frasinul, SC Global Industrial SRL, CML RO SRL, Antrepriza de Construcții Drumuri și Autostrăzi

Tranzitarea oraşului Aleşd pe DN 1 este greoaie după montarea semafoarelor cu buton pentru pietoni ceea ce a făcut ca viteza medie de deplasare să scadă la doar 20 km/h arată Ministerul Transporturilor :,,Ȋn aceste condiţii, având în vedere intensitatea crescută a traficului generat, se produc frecvente ambuteiaje,  perturbări în fluenţa traficului, viteza medie de deplasare pe DN1 este de 20 km/h, iar nivelul de serviciu şi capacitatea de circulaţie a drumului  în anul 2020 a fost de nivel „E” – depăşirea nivelului admisibil, situaţie în care devin necesare măsuri de sporire a capacităţii de circulaţie pe segmentul respectiv. În cazul în care nu se realizează o variantă ocolitoare se estimează, prin studiul de trafic, că nivelul de serviciu va ajunge în anul 2030 la nivelul „F” – circulație foarte dificilă, multiple opriri, cozi de așteptare permanente.” –Nota de Fundamentare. Proiectul se înscrie la limită în calendarul de finanţare europeană prin Programul Operaţional Infrastructură Mare (POIM) 2014-2020, care se încheie în decembrie 2023, notează Ministerul Transporturilor.

Date Tehnice Centura Aleşd :

Caracteristicile principale ale Variantei 3 sunt:

  • Lungime traseu – 5,852 km;
  • Viteza de proiectare – 80 km/h;
  • Profil transversal:

– pe partea de sud: lăţime platformă-10,00 m, din care 2×3,50 m lăţime parte carosabilă; 2×1,50 m lăţime acostamente;

– pe partea de nord: lăţime platformă-9,00 m, din care 2×3,50 m lăţime parte carosabilă şi  2×1,00 m lăţime acostamente;

  • Sunt propuse: 5 poduri; 15 podeţe; 2 parcări;
  • Suprafaţa necesară de expropriat – 13,45 ha;
  • Durata de execuţie a lucrărilor este de 12 luni;
  • Costul estimat al Variantei 3 cu TVA este 121.132 mii lei.

Ministerul de resort estimează că, prin deschiderea unor tronsoane din Autostrada Transilvania în 2025- 2027 valorile de circulaţie de pe DN 1 Cluj Napoca- Oradea urmează să scadă cu aprox. 25 %.

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: