IPO-ul Cris-Tim este un moment de referință și de validare pentru antreprenoriatul românesc, afirmă Sergiu Manea, CEO Banca Comercială Română.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Amintim că Cris-Tim Family Holding (simbol bursier CFH), liderul piețelor de mezeluri și de ready-meals din România, a anunțat săptămâna trecută finalizarea cu succes a ofertei publice inițiale derulate în perioada 17-29 octombrie 2025.
Banca Comercială Română a acționat în calitate de Deținător Comun al Registrului de Subscrieri în cadrul ofertei publice inițiale (IPO) a Cris-Tim Family Holding.
Listarea Cris-Tim marchează o dublă premieră pentru piața de capital din România, Cris-Tim fiind primul agribusiness local și prima companie antreprenorială românească listată de familia fondatoare la Bursa de Valori București.
„IPO-ul Cris-Tim este un moment de referință și de validare pentru antreprenoriatul românesc și vreau să mulțumesc băncilor și partenerilor implicați. Cris-Tim și-a demonstrat relevanța și ambiția printr-un IPO care semnalizează o suită de premiere la BVB și este un exemplu de disciplină, pasiune și competență, elemente care transformă o companie de familie într-un reper de maturitate și transparență”, a declarat Sergiu Manea, CEO Banca Comercială Română.
„IPO-ul Cris-Tim Family Holding este un moment definitoriu pentru piața de capital din România și o dovadă că un business construit local poate livra la cele mai înalte standarde, câștigând încrederea investitorilor, retail și instituționali deopotrivă. Această tranzacție merită privită mai departe de cifre și recorduri, pentru că este o investiție în securitatea alimentară și în viitorul antreprenoriatului românesc, un semnal că liderii din agribusiness pot deveni repere regionale de performanță și transparență”, a declarat Cosmina Plaveti, Managing Director Investment Banking, BCR.
Oferta publică inițială a atras un interes excepțional din partea investitorilor, înregistrând cea mai mare suprasubscriere retail din istoria pieței locale, 42x (4.200%), respectiv 31,5x după realocarea de 5% din tranșa instituțională.
În total, compania a atras 454 milioane de lei, la un preț final de 16,5 lei/acțiune, cu o capitalizare bursieră de 1,33 miliarde de lei. Prin fondurile atrase, compania va susține un plan de investiții de 890 milioane de lei până în 2030, care vizează extinderea capacităților de producție, digitalizarea operațiunilor și consolidarea prezenței internaționale.
În 2024, Cris-Tim a înregistrat venituri din contractele cu clienții de 1,12 miliarde lei (în creștere cu 7,1% față de anul 2023), EBITDA de 166,8 milioane lei (în creștere cu 8,1%) și un profit net din activități continue de 84,7 milioane lei (în creștere cu 3%). Compania a încheiat primul semestru din 2025 cu EBITDA de 86,2 milioane lei (în creștere cu 12,4%) și profit net de 47,5 milioane lei (în creștere cu 29,1% față de perioada similară din 2024).
