Carrefour România a reacționat printr-un comunicat de presă la referitor la la informațiile că ar vinde magazinele din țară, publicate inițial acum două săptămâni de presa franceză. Economedia a relatat pe larg subiectul AICI.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Acum, Carrefour subliniază că “articolele apărute în presă privind o posibilă tranzacție nu reflectă un anunț oficial din partea companiei. Strategia Carrefour de prezență și investiții în România este cea comunicată către angajați, parteneri, investitori și în spațiul public.”
De asemenea, retailerul francez mai arată și că în acest an și-a continuat extinderea în România.
Cu 1 miliard de lei contribuție la bugetul de stat în 2024, 34 de magazine noi în 2025, investiții în producători locali, precum și în segmentul de e-commerce alimentar, Carrefour confirmă poziția solidă pe piața din România
La jumătatea procesului de implementare a planului strategic Carrefour 2026, și ca răspuns la schimbările din piață, Grupul a desfășurat o analiză a portofoliului de activități, a tuturor verticalelor de business și modelelor organizaționale.
Cu 458 de magazine în România, Carrefour deține o poziție solidă pe piață: compania și-a accelerat expansiunea în 2025 prin deschiderea a 34 de noi magazine, de diverse formate, precum și prin noi canale digitale de vânzare. Lider pe segmentul de e-groceries, Carrefour continuă să atragă clienți prin oferte și politici adaptate contextului economic.
La rândul său, Gilles Ballot, CEO Carrefour România, a declarat: „Suntem de 24 de ani în România și în tot acest timp, compania Carrefour a construit mai mult decât o rețea de peste 450 de magazine; am creat și continuăm să investim într-un ecosistem bazat pe încredere, care deservește lunar peste 17 de milioane de vizite și investește constant în producătorii locali, în agricultura bio, în programe comerciale accesibile pentru clienți, în tehnologie și inovație. Strategia de expansiune va fi continuată și mai accelerat: în 2026, vizăm inaugurarea unui număr mai mare de magazine decât în acest an.
În 2024, Carrefour România a contribuit cu aproape 1 miliard de lei la bugetul de stat prin taxele și impozitele plătite de companiile care operează pe piața locală (Carrefour România S.A., România Hypermarche S.A., Supeco Investment SRL), în creștere de peste 20% față de 2023. România este o piață cu potențial, care a crescut modele profesioniste de retail, iar relațiile cu comunitățile locale ne confirmă că am făcut alegerea corectă să investim în dezvoltarea companiei pe piața din România. Toate acestea ne oferă suficiente motive să ne poziționăm în continuare ca un actor important pe piața de retail și ca unul dintre principalii inovatori ai acesteia.”
Carrefour se află pe locul 4 în topul retailerilor din România, cu o cifră de afaceri de 12,54 miliarde lei și un profit net de 52,4 milioane lei. Numărul total de angajați a fost de 10.141, iar vânzările per angajat au fost de 1,23 milioane lei. Carrefour este deținut de Hyparlo Sas, companie din Franța, cu un procent de 94,36%.
Presa franceză a scris recent că lanțul francez de supermarketuri Carrefour se pregătește să vândă magazinele din România și a mandatat banca BNP Paribas să caute cumpărător, conform publicației l’Informe.
Carrefour a închis recent un magazin în Pitești din Centrul Comercial Supernova, iar în locul lui s-a deschis un magazin La Cocoș. De asemenea, a cedat spațiul din Sun Plaza către Auchan.
Decizia vine pe fondul politicilor tot mai agresive ale ultimelor guverne față de retaileri. Guvernele Ciucă, Ciolacu și Bolojan au luat sau păstrat decizii de plafonare a adaosurilor comerciale la zeci de produse, pe parcursul ultimilor doi ani și jumătate. În plus, marii retaileri au fost obligați să vândă mai multe mărfuri de proveniență locală.
Compania a afirmat că în al treilea trimestru al acestui an a raportat o creștere de doar 0,2% a vânzărilor like-for-like, ajungând la 773 milioane de euro, piața fiind afectată de măsurile de austeritate implementate, care apasă asupra încrederii consumatorilor, după cum a transmis compania, într-un raport.
Reprezentanții Carrefour au comentat anterior pentru Economedia informațiile despre vânzarea afacerii din România, spunând că „grupul a inițiat o analiză aprofundată a portofoliului său de activități”.
„Aflat la jumătatea procesului de implementare a planului strategic Carrefour 2026, și ca răspuns la schimbările din piață, Grupul a inițiat o analiză aprofundată a portofoliului său de activități, care acoperă toate liniile de business și modelele organizaționale. Această evaluare a portofoliului a început, iar în acest moment Grupul nu comentează zvonurile din piață”, au transmis anterior reprezentanții Carrefour la solicitarea Economedia.
Carrefour își vinde de asemenea și magazinele din Polonia și Bloomberg a raportat anterior că Jerónimo Martins din Portugalia ia în considerare achiziționarea magazinelor, însă ar putea avea probleme antitrust.
Compania operează pe plan autohton 458 de magazine, dintre care 55 hipermarketuri, 188 supermarketuri, 187 magazine de proximitate și 28 de magazine de tip soft discount. Distribuitorul francez și-a consolidat poziția pe piața locală în urmă cu doi ani, prin achiziționarea activităților companiei belgiene Louis-Delhaize din această țară (19 magazine inițial sub brandurile Cora și Cora Urban). Dacă adăugăm la aceasta achiziția supermarketurilor Billa în 2016, Carrefour și-a dublat dimensiunea în această țară în doar zece ani. În perspectivele de evoluție pe termen lung ale grupului, România făcea parte, alături de Brazilia, din țările cu cel mai mare potențial. Un profil care, combinat cu un mod de gestionare aproape exclusiv propriu, prezintă avantaje pentru o cesiune.
Pe piața locală, grupul francez are mai mulți concurenți puternici: francezul Auchan, germanii Schwartz (prezenți prin Lidl și hipermarketurile Kaufman) și Rewe (la conducerea lanțului de magazine discount Penny), precum și belgo-olandezul Ahold-Delhaize. Acesta din urmă, care exploata deja rețeaua locală Mega Image, a finalizat la începutul anului achiziția lanțului de supermarketuri de proximitate Profi.
Lidl ocupă prima poziție în clasamentul supermarketurilor din România, raportând în 2024 o cifră de afaceri în valoare de 23,97 miliarde lei și un profit net de 1,22 miliarde lei, conform unei analize recente a RisCo. Compania a avut 12.735 de angajați, iar vânzările per angajat s-au situat la 1,88 miliarde lei. Lidl este deținut în proporție de 100% de compania germană W E International GMBH.
Kaufland se clasează pe locul al doilea, cu o cifră de afaceri de 19,58 miliarde lei și un profit net de 1,15 miliarde lei. Numărul de angajați a fost de 14.592, iar vânzările per angajat au ajuns la 1,34 milioane lei. Acționarul principal al Kaufland este compania germană Kaufland International Erste GMBH, cu o participație de 99,9%.
Între timp, Carrefour face planuri de extindere în Serbia, după cum a declarat luniministrul comerțului intern și extern al Serbiei, Jagoda Lazarevic,.
„Intenția lor este să intre direct pe piața noastră, fără intermediari, să facă din Serbia un hub central și să angajeze un număr mare de companii sârbe ca furnizori. Modelul de afaceri pe care îl au în vedere este și găsirea de parteneri locali pentru francize”, a declarat Lazarevic într-un comunicat de presă luni, după o întâlnire cu reprezentanții Carrefour.
Lazarevic a menționat că discuțiile cu Carrefour vor continua până la sfârșitul anului, când se așteaptă ca managerii de top ai retailerului să vină în Serbia.
Piața de retail din Serbia este dominată de lanțuri mari, precum Delhaize Serbia, o unitate a retailerului alimentar olandezo-belgian Ahold Delhaize, Mercator-S, parte a Fortenova din Croația, Lidl și METRO din Germania, precum și Univerexport și DIS, deținute de companii locale, notează publicația citată. Pentru a limita creșterea recentă a prețurilor alimentelor, guvernul sârb a introdus, începând cu 1 septembrie, o limită de 20% pentru marjele de profit ale marilor retaileri, valabilă pentru o perioadă de șase luni.
„Apariția lanțurilor de magazine precum Carrefour ar contribui cu siguranță la consolidarea concurenței, la o mai mare varietate de opțiuni pentru consumatori și la disponibilitatea produselor de calitate la prețuri competitive. Obiectivul nostru este ca piața să fie dinamică, sănătoasă și stabilă, în beneficiul cetățenilor”, a declarat Lazarevic luni.
Fondat în 1963, Grupul Carrefour operează o rețea de peste 14.000 de magazine în peste 40 de țări și este unul dintre liderii mondiali în comerțul cu produse alimentare, se arată pe site-ul său web. În al treilea trimestru al anului 2025, vânzările Grupului Carrefour au atins 22,6 miliarde de euro (26 miliarde de dolari), în creștere cu 2,1% față de anul precedent, potrivit situației financiare a companiei pentru această perioadă.

Sursa foto: Facebook