Tramvaiul 5 a trecut cu succes de probe și se pregătește să revină în circulație, anunță Societatea de Transport București.

“Probele tehnice pentru linia 5 de tramvai, de pe strada Barbu Văcărescu și strada Căpitan Aviator Alexandru Șerbănescu, au avut loc astăzi și s-au încheiat cu succes, marcând ultimul pas înaintea redeschiderii circulației. Testele au vizat funcționarea căii de rulare, a rețelei de contact, alimentarea electrică și noua infrastructură a peroanelor.Echipele tehnice ale constructorului, alături de specialiști ai STB și ai TPBI au fost prezenți la fața locului, confirmând că toate sistemele au funcționat conform parametrilor.”, au precizat reprezentanții STB.
linia 5 in probe STB noiembrie 2025
Sursa foto: Facebook / Societatea de Transport București STB SA
Potrivit municipalității, data reluării circulației tramvaielor va fi comunicată ulterior în mod public.
“Modernizarea liniei a inclus refacerea completă a căii de rulare, înlocuirea integrală a rețelei de contact, a peroanelor și a substației electrice de tracțiune Nordului. Linia 5 – una dintre cele mai importante rute pentru zona de nord a orașului – va restabili o legătură rapidă între Băneasa, zona de birouri din Barbu Văcărescu și centrul Capitalei.”
linia tramvai 5 in probe
Sursa foto: Facebook/ Societatea de Transport București STB SA
La rândul său, primarul general interimar al Capitalei, Stelian Bujduveanu, a spus că tramvaiul 5 va circula din nou de luna viitoare, fără să precizeze data exactă.
“Tramvaiul 5 revine în nordul Capitalei, pe șine modernizate, cu vehicule noi, mai silențioase și mai confortabile. Pentru zeci de mii de bucureșteni care fac naveta spre birourile din nord, linia 5 devine o alternativă reală la mașina personală. Din decembrie repunem tramvaiele în mișcare pe linia 5.”, a scris Bujduveanu pe pagina sa de Facebook.
Linia 5 de tramvai a fost scoasă din circulație în septembrie 2017, amintește Libertatea. Motivele invocate de Primăria Capitalei în 2022 au fost: un litigiu privind terenul pentru bucla de întoarcere din zona Bd. Aerogării/str. Grațioasă și necesitatea modernizării infrastructurii rutiere pe Bd. Barbu Văcărescu și str. Cpt. Alexandru Șerbănescu.
În timpul probelor de astăzi, un șofer a fost luat prin surprindere că a început să circule din nou tramvaiul în zona respectivă din București. El parcase mașina jumătate pe trotuar, jumătate pe gabaritul liniei așa că a blocat tramvaiulBărbatul plecase să își cumpere mici, scrie Club Feroviar. El își lăsase numărul de telefon în parbriz, fiind contactat de polițiști. Bărbatul a sosit după câteva minute și a mutat mașina, dar s-a întors fără mici.

”De unde era să știu, dom’le, că se fac probe la linia de tramvai? Mă scuzați, dar tramvaiul nu a mai circulat de mult pe aici”, s-a justificat șoferul, care a scăpat fără amendă. După acest mic incident, tramvaiul s-a întors și a făcut traseul în sens invers.

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

Context

Linia 5, care leagă zona de Nord de centrul Capitalei, este considerată una dintre cele mai importante din București. Este primul șantier deschis în cadrul proiectului amplu de reabilitare a aproximativ 50 km de infrastructură de tramvai din Capitală.

Lucrările de reabilitare a liniei 5 de tramvai din București au început în februarie 2024, având inițial ca termen de finalizare martie 2025. Proiectul, desfășurat pe un tronson de 4,25 km între Podul Băneasa și Bd. Ștefan cel Mare, include înlocuirea șinelor vechi cu unele noi, modernizarea a 17 peroane, adaptate pentru tramvaiele Imperio, plus construirea unui peron suplimentar, dar lucrări concomitente din ambele capete dinspre Șoseaua Ștefan cel Mare spre Str. Barbu Văcărescu și dinspre Podul Băneasa spre Str. Căpitan Av. Alexandru Șerbănescu.

Până la sfârșitul lunii februarie 2025, lucrările erau finalizate în proporție de aproximativ 50%, inclusiv demontarea, săpăturile și montarea stâlpilor de tensiune.

Anul trecut, constructorul Mari Vila-Com SRL a notificat Primăria Capitalei că nu poate continua lucrările din cauza neplății facturilor restante, iar după ce au fost plătite, cu întârziere, șantierul și-a putut continua activitatea.

Valoarea totală a contractului este de 160 milioane lei (TVA inclus).