Reorganizarea CNAIR (Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere) poate începe în mod oficial, după ce Legea pentru înfiinţarea Companiei Naţionale de Investiţii Rutiere a fost publicată marți în Monitorul Oficial, la 5 ani de la aprobarea unei Ordonanţe de Urgenţă în acest sens.
Legea prevede separarea activităţiilor de întreţinere şi investiţii. Practic, acum poate fi operaţionalizată noua CNIR – Compania Naţională de Investiţii Rutiere, adică se începe „spargerea” Companiei de Drumuri în două entităţi: una care se va ocupa de administrarea şi întreţinerea actualei reţele rutiere şi o alta care va derula proiectele de investiţii, adică va construi drumuri expres şi autostrăzi.
CNIR – Compania de Investiţii Rutiere ar putea avea aproximativ 400 de angajaţi, reiese din articolul 46 (CNAIR are acum circa 6.000 de angajați), iar compania este obligată să publice semestrial, pe pagina proprie de internet, un raport de activitate care va cuprinde informaţii privind operaţionalizarea şi organizarea acesteia precum şi stadiul detaliat al proiectelor de investiţii.
Ministrul Drulă caută profesionişti pentru CNIR
„Căutăm prin acest apel public persoane care să se implice imediat în administrarea și conducerea companiei CNIR (membri în consiliul de administrație/ director general/ director financiar)”, scria Ministrul Transporturilor pe pagina de Facebook, pe 10 martie, după ce legea trecea de Parlament, făcând un apel public pentru CV-uri de la toţi profesioniştii din mediul public şi privat să se înscrie pentru funcţiile de conducere din CNIR.
Separarea activităţilor în Compania de Drumuri (pe atunci CNADNR) a fost decisă încă din 2016, atunci când ministru al transporturilor era Dan Costescu, însă Legea pentru aprobarea Ordonanţei de Urgenţă a „picat” la Curtea Constituţională în 2018 pe motiv de procedură.