Constructorul UMB a început în avans lucrările pentru lotul 4 al Drumului Expres Craiova – Pitești, într-o primă fază cu decopertări pe traseu, pentru că încă nu sunt emise autorizațiile necesare, potrivit Asociației Pro Infrastructură, care a publicat cea mai recentă monitorizare a tronsonului de 32 de kilometri dintre Colonești și Pitești.
După o decizie a Curții de Apel București și o reevaluare care au întârziat proiectul, UMB a semnat contractul pentru proiectarea și execuția lotului 4 în august 2021, iar CNAIR a emis ordinul de începere în noiembrie.
„Lucrări incipiente pe Tronsonul 4 al DEx 12Craiova-Pitești. V-am pregătit câteva cadre și de pe ultima secțiune a drumului expres: aproape jumătate din lot, între Colonești (limita cu T3) și localitatea Bumbueni. Așa cum se vede în filmarea aeriană, șantierul este încă la început. Constructorul este în teren și crește mobilizarea. N-ar strica să vedem chef de lucru și la stat. CNAIR trebuie să aprobe modificările la conexiunea DEx12 cu Autostrada A1 (la pachet cu exproprierile suplimentare aferente) și să aprobe proiectul tehnic final. Nu doar CNAIR și Ministerul Transporturilor au de treabă. Hotărârea de guvern de scoatere din circuitul forestier a suprafețelor de pădure a ieșit în noiembrie 2021, dar Romsilva și ocoalele silvice nu au binevoit să își taie copacii. Solicităm tuturor instituțiilor implicate să rezolve rapid procedurile birocratice: avize, autorizații dar și nelipsitele mutări de rețele de utilități și tăieri de păduri de pe traseu”, a transmis Asociația Pro Infrastructură.
Lotul 4 va cuprinde 30 de structuri cu lungimea totală de 1.680 de metri (14 pasaje și 16 poduri);
– acestora li se adaugă 28 de podețe;
– va avea 2 noduri rutiere: la Podul Broșteni (pentru legătura cu DN65A și DN65), respectiv la Catanele (pentru legătura cu A1);
– este prevăzută o bază de întreținere și deszăpezire la Oarja;
– vor exista două spații de parcare/servicii, amplasate de-o parte și de alta a drumului
Lotul 2 al Drumului Expres Craiova – Pitești ar urma să fie deschis circulației de 1 mai dacă lucrările la podul feroviar de la Găneasa (jud. Olt) se pot face sub trafic. Întârzieri majore se înregistrează pe primul lot, Craiova – Robănești (17 km), unde lucrează italienii de la Tirrena Scavi, în timp ce pe lotul 3 (Valea Mare – Colonești, 32 km) constructorul băcăuan a ajuns la 20% stadiu fizic și va termina lucrările până la sfârșitul anului viitor.