Vânzările cu amănuntul au înregistrat o creștere în România peste media din UE în luna februarie

cumparaturi, cos cumparaturi, magazin Sursa foto: Pixabay

Vânzările cu amănuntul în Uniunea Europeană şi zona euro au înregistrat o creştere anuală peste aşteptări în luna februarie, graţie vânzărilor de carburanţi şi produse non-alimentare, arată datele publicate joi de Eurostat, transmite Reuters, citat de Agerpres.

Conform acestor date, vânzările cu amănuntul au crescut cu 5% în zona euro şi cu 5,4% în Uniunea Europeană, în luna februarie 2022 comparativ cu aceeaşi lună a anului trecut. Economiştii intervievaţi de Reuters mizau pe o creştere de 4,8% în ritm anual a vânzărilor cu amănuntul în zona euro.

Eurostat subliniază că vânzările cu amănuntul în UE au fost influenţate de creşterea cu 12,7% a vânzărilor de combustibili, precum şi de creşterea cu 9,6% a vânzărilor de produse non-alimentare. În schimb, vânzările de produse alimentare, băuturi şi ţigări au scăzut cu 1,5% în ritm anual.

Analize Economedia

sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

În rândul statelor membre, cele mai importante creşteri au fost înregistrate în Slovenia (21,7%), Slovacia (16,5%) şi Portugalia (15,9%). În România vânzările cu amănuntul au crescut cu 5,6% în ritm anual, peste media din UE.

De la o lună la alta, vânzările cu amănuntul au crescut cu 0,3% atât în zona euro cât şi în Uniunea Europeană. Şi în acest caz, vânzările cu amănuntul în România au înregistrat o creştere peste media din UE, 0,4%, după ce în ianuarie au scăzut cu 0,7%. În Uniunea Europeană, vânzările cu amănuntul au fost influenţate de creşterea cu 3,9% a vânzărilor de combustibili, precum şi de avansul cu 0,4% al vânzărilor de produse non-alimentare. În schimb, vânzările de produse alimentare, băuturi şi ţigări au scăzut cu 0,4% comparativ cu luna ianuarie.

În cazul României, Institutul Naţional de Statistică (INS) a informat anterior că volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie brută, în luna februarie 2022, comparativ cu luna februarie a anului trecut, a crescut, pe ansamblu, cu 5,5%. Pe serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, afacerile din comerţ au crescut pe ansamblu cu 8,5% în ritm anual.

De asemenea, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie brută, în luna februarie 2022, comparativ cu luna ianuarie 2022, a înregistrat o creştere, pe ansamblu, cu 0,1%.Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, a înregistrat o creştere, pe ansamblu, cu 0,3%, de la o lună la alta.