Cumpărătorii sub presiunea inflației ar putea avea parte și de ceva vești bune: promoțiile la televizoare, mobilier, îmbrăcăminte, articole sportive și alte achiziții mari sunt în creștere, transmite CNN Business.
Target (TGT), Walmart (WMT), Best Buy (BBY), Urban Outfitters (URBN) și alți retaileri de top au declarat în ultimele săptămâni că au prea mult stoc pentru unele dintre produsele lor. Drept urmare, ei intenționează să reducă prețurile și să intensifice vânzările la acele articole pentru a elimina excesul.
Acesta marchează o inversare majoră față de cea mai mare parte a anului 2021, când reducerile la articolele mari erau rare pentru consumatori.
Anul trecut, marile lanțuri au renunțat la promoții, deoarece se confruntau cu limitări de aprovizionare din cauza blocajelor de producție și încetinirilor din porturile globale cheie.
Magazinele și mărcile au putut să vândă mărfuri la prețul întreg consumatorilor care au făcut economii în timp ce stăteau acasă în timpul pandemiei și erau dornici să cheltuiască mult pentru casele și garderoba lor.
Condițiile s-au schimbat în ultimele luni. Unele magazine se bazează pe un inventar în exces de bunuri pe care le-au comandat de la producători cu luni în urmă, cu așteptarea ca cheltuielile consumatorilor să fie ridicate. Dar cererea s-a diminuat pe măsură ce consumatorii simt presiunea din cauza celui mai mare salt anual al inflației din anii 1980.
„Companiile au urmărit cât mai multă marfă posibil pentru a susține cererea, care acum a încetinit”, a declarat Dana Telsey, CEO și director de cercetare la Telsey Advisory Group, într-o notă adresată clienților luni. Reducerile și promoțiile încep să crească, a spus ea.
„Există un surplus de inventar… în general la retail în acest moment”, a declarat marți CEO-ul Urban Outfitters, Richard Hayne. Urban Outfitters va crește promoțiile pentru restul anului și în sezonul de cumpărături de sărbători de iarnă, a spus el.
Target a spus că transporta prea multe produse mari și voluminoase, cum ar fi mobilierul, televizoarele și aparatele de bucătărie în ultimul trimestru și a apreciat greșit cât de extinsă ar fi trecerea consumatorilor către achizițiile de bagaje, jucării și decorațiuni pentru casă.