Cumpărătorii sub presiunea inflației ar putea avea parte și de ceva vești bune: promoțiile la televizoare, mobilier, îmbrăcăminte, articole sportive și alte achiziții mari sunt în creștere, transmite CNN Business.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Target (TGT), Walmart (WMT), Best Buy (BBY), Urban Outfitters (URBN) și alți retaileri de top au declarat în ultimele săptămâni că au prea mult stoc pentru unele dintre produsele lor. Drept urmare, ei intenționează să reducă prețurile și să intensifice vânzările la acele articole pentru a elimina excesul.

Acesta marchează o inversare majoră față de cea mai mare parte a anului 2021, când reducerile la articolele mari erau rare pentru consumatori.

Analize Economedia

România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA

Anul trecut, marile lanțuri au renunțat la promoții, deoarece se confruntau cu limitări de aprovizionare  din cauza blocajelor de producție și încetinirilor din porturile globale cheie.

Magazinele și mărcile au putut să vândă mărfuri la prețul întreg consumatorilor care au făcut economii în timp ce stăteau acasă în timpul pandemiei și erau dornici să cheltuiască mult pentru casele și garderoba lor.

Condițiile s-au schimbat în ultimele luni. Unele magazine se bazează pe un inventar în exces de bunuri pe care le-au comandat de la producători cu luni în urmă, cu așteptarea ca cheltuielile consumatorilor să fie ridicate. Dar cererea s-a diminuat pe măsură ce consumatorii simt presiunea din cauza celui mai mare salt anual al inflației din anii 1980.

„Companiile au urmărit cât mai multă marfă posibil pentru a susține cererea, care acum a încetinit”, a declarat Dana Telsey, CEO și director de cercetare la Telsey Advisory Group, într-o notă adresată clienților luni. Reducerile și promoțiile încep să crească, a spus ea.

„Există un surplus de inventar… în general la retail în acest moment”, a declarat marți CEO-ul Urban Outfitters, Richard Hayne. Urban Outfitters va crește promoțiile pentru restul anului și în sezonul de cumpărături de sărbători de iarnă, a spus el.

Target a spus că transporta prea multe produse mari și voluminoase, cum ar fi mobilierul, televizoarele și aparatele de bucătărie în ultimul trimestru și a apreciat greșit cât de extinsă ar fi trecerea consumatorilor către achizițiile de bagaje, jucării și decorațiuni pentru casă.