Operatorul feroviar privat Transferoviar Călători preia din 16 iulie 12 trenuri (curse) ale CFR Călători de pe linia Gara de Nord – Aeroport Otopeni, una dintre cele mai solicitate și profitabile trasee din țară. Nu este o renunțare la cele 12 trasee, ci un transfer ca urmare a deciziei Consiliului Concurenței la solicitarea operatorului privat.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Linia de tren Gara de Nord – Aeroport Otopeni a fost deschisă circulației în decembrie 2020 și a rămas cu două companii care efectuează traseul de 21 km: CFR Călători cu 62 de trenuri respectiv Transferoviar cu 10 garnituri (11 perechi din 16 iulie 2022)

Operatorul feroviar de stat a explicat decizia de transfer către Transferoviar a celor 6 perechi de trenuri într-un comunicat de presă.

Analize Economedia

auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania

„NU CFR Călători a luat decizia anulării celor 12 trenuri in favoarea Companiei Transferoviar Călători” pe ruta București Nord – Mogoșoaia – Aeroport Henri Coandă și retur începând cu data de 16 iulie 2022. Măsura a fost impusă prin decizia Consiliului Naţional de Supraveghere din Domeniul Feroviar din cadrul Consiliului Concurenṭei, managerului infrastructurii feroviare – CNCF CFR SA. Ca atare CNCF CFR SA a fost obligată să pună în aplicare măsura de anulare a acestor trenuri.

Managerul infrastructurii feroviare a refăcut oferta de trase și a redus volumul de trenuri operate de către CFR Călători prin redistribuirea acestora operatorului privat de transport feroviar de călători -Transferoviar Călători (TFC), în urma plângerii TFC la Consiliul Concurenṭei”, a transmis CFR Călători.

Totodată, CFR Infrastructură caută soluții pentru a îmbunătăți condițiile de circulație de pe linia „saturată” București – Pajura – Mogoșoaia: „Expertiza tehnică va costa aproape 140.000 lei şi va dura 7 luni, potrivit caietului de sarcini. Modernizarea liniei şi, mai ales, introducerea unui nou sistem de schimbătoare de cale (două macazuri în PM – Punct Mişcare – Pajura şi Post Giuleşti) ar permite o cadenţă a „Trenului de Otopeni” la doar 30 de minute, faţă de 40 de minute în prezent. Zilnic, pe ruta Bucureşti – Otopeni, parte şi a Magistralei cu linie simplă spre Urziceni, circulă 72 de trenuri dus-întors, garniturile având rang inferior, Regio, deci trebuie să aştepte trecerea trenurilor cu prioritate InterRegio.  Între Gara de Nord şi Aeroportul Otopeni primii 18 kilometri reprezintă linie dublă electrificată (până la Odăile), în timp ce ultimii trei kilometri linie simplă. Durata călătoriei este cuprinsă între 20 şi 25 de minute”.