Zboruri anulate, curse întârziate, bagaje pierdute și, în general, haos în călătorii – au devenit vești curente din aeroporturile europene, în contextul în care călătorii își reiau planurile de vacanță, după restricții de pandemie, iar operatorii nu mai fac față activității în creștere. Dacă vă confruntați cu astfel de probleme, aveți dreptul la despăgubiri și rambursări, subliniază Roberta Metsola, președinta Parlamentului European.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

“Pe măsură ce începe sezonul sărbătorilor și tot mai multe persoane călătoresc, unele se confruntă cu întârzieri, anulări sau bagaje pierdute. Partea bună este că, în astfel de circumstanțe, UE vă protejează. Dacă zborul dvs. este anulat, aveți dreptul la rambursare, la redirecționare sau la returnare. Dacă zborul are o întârziere mai mare de 3 ore, aveți, de asemenea, dreptul la despăgubiri”, menționează, într-un mesaj public, Roberta Metsola, președinta Parlamentului European.

Chiar și în cazul călătoriilor cu trenul, dacă aveți parte de anulări sau întârzieri, aveți dreptul la despăgubiri.

Analize Economedia

auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania

Dacă zborul este anulat, aveți dreptul de a alege între rambursare, redirecționare sau revenirea la locul de plecare.De asemenea, aveți dreptul la asistență în aeroport .

Aveți dreptul la despăgubiri dacă ați fost informat în privința anulării cu mai puțin de 14 zile înainte de data planificată a zborului . Compania aeriană are obligația de a dovedi dacă și când v-a informat personal în acest sens. Dacă nu o poate face, contactați autoritatea națională pentru a primi asistență.

Totuși, operatorul nu trebuie să plătească despăgubiri dacă poate dovedi că anularea este cauzată de circumstanțe extraordinare, care nu ar fi putut fi evitate în pofida adoptării tuturor măsurilor posibile. Compania aeriană trebuie să dovedească acest lucru furnizând, de exemplu, extrase din jurnalele de bord sau rapoarte referitoare la incidente. Compania trebuie să ofere aceste dovezi organismului național competent, precum și pasagerilor vizați, în conformitate cu dispozițiile naționale privind accesul la documente.

Dacă zborul pleacă cu întârziere, aveți dreptul la asistență, la rambursare și la un zbor de întoarcere (acesta din urmă dacă întârzierea v-a împiedicat să ajungeți la zborul de legătură), în funcție de durata întârzierii și de distanța zborului, potrivit plaformei europa.eu.

Dacă ați ajuns la destinația finală cu o întârziere de peste 3 ore, aveți dreptul la despăgubiri, cu excepția cazului în care întârzierea a fost cauzată de circumstanțe extraordinare. Compania aeriană trebuie să dovedească acest lucru furnizând, de exemplu, extrase din jurnalele de bord sau rapoarte referitoare la incidente. Compania trebuie să ofere aceste dovezi organismului național competent, precum și pasagerilor vizați, în conformitate cu dispozițiile naționale privind accesul la documente.

Mai multe detalii despre drepturile călătorilor AICI

Aeroporturile din Europa se confruntă în ultimele săptămâni cu o serie de blocaje, nefiind pregătite pentru reluarea fluxurilor de călători, după restricțiile de pandemie. Spre exemplu, unul dintre cele mai afectate aeroporturi e Heathrow: în ultimele săptămâni, hub-ul londonez a avut parte de scene haotice, la fel ca multe alte aeroporturi din Marea Britanie, cu cozi lungi, pe fondul lipsei de personal la sol și al companiilor aeriene care au anulat mii de zboruri, potrivit The Guardian. Heathrow a cerut companiilor aeriene să nu mai vândă bilete pentru zboruri de vară și a impus o limită zilnică de 100.000 de pasageri care pleacă de pe aeroport,

Operatorii din România adună ore de întârzieri și zboruri anulate.

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) tocmai a anunța, ieri, că a amendat cu două milioane de euro compania aeriană românească low-cost Blue Air, după ce operatorul a anulat aproape 180.000 de rezervări în valoare de peste 66 milioane de lei.