La douăzeci de ani de la vânzarea mărcii Dorna către Coca-Cola, o altă apă din România, AQUA Carpatica, este vândută, mai exact 20% din companie, către PepsiCo. Acordul, al cărui preț nu a fost comunicat, include dreptul ca PepsiCo să distribuie AQUA Carpatica în România și Polonia, precum și posibilitatea extinderii pe alte piețe, inclusiv în Statele Unite.
Ce au în comun aceste două mărci de apă, în afară de faptul că izvoarele ambelor se găsesc în România? În spatele dezvoltării și vânzării acestora către cei doi giganți multinaționali din sectorul băuturilor nealcoolice se află Jean (Yannis) Valvis, proprietarul Grupului Valvis din România (Valvis Holding), care deține și AQUA Carpatica. Născut la Atena în 1954, originar din Santorini, cu studii efectuate la Varvakeio și apoi la Universitatea Națională Tehnică din Atena, Yannis Valvis este unul dintre cei mai cunoscuți oameni de afaceri din România, unde își desfășoară activitatea de afaceri din 1992, scrie publicația greacă Money Review, citată de Rador.
Activitatea industrială și de afaceri a Valvis Holding a început în 1994 odată cu înființarea DORNA APEMIN SA, o societate mixtă cu capital grecesc, românesc și elvețian. Domeniul său de activitate a inclus apa minerală naturală carbogazoasă care țâșnește din izvorul Dorna, situat într-o regiune cu același nume. În 2002, Coca-Cola a cumpărat Dorna împreună cu Coca-Cola HBC pentru suma de 39 de milioane de euro. În Grecia, Dorna a devenit cunoscută în 2001 prin celebra reclamă cu Tasos și Golfo și cu sloganul „Nu bei apă, bei catifea”.
În 2009, la doar șapte ani de la vânzarea apei minerale carbogazoase naturale Dorna către Coca Cola, Valvis Holding Group a început să activeze din nou în acest sector de afaceri, odată cu crearea „AQUA Carpatica”. Până în 2014, AQUA Carpatica a devenit cea mai vândută apă naturală de izvor la nivel național, iar până în 2016 și-a stabilit o prezență internațională în 16 țări și patru continente. AQUA Carpatica a intrat pe piața grecească anul trecut, prin reprezentatul său exclusiv Mantis Group.
Cele două mărci de apă nu sunt singurele pe care Yannis Valvis a reușit să le vândă – chiar și parțial – unor giganți multinaționali. Dorna Lactate este cea care a produs laptele bio LaDorna, care a fost achiziționat în 2008 de Grupul Lactalis pentru 80 de milioane de euro. De altfel, a fost înființată și o filială în Grecia, Dorna Hellas, care în 2005 a preluat importul și distribuția laptelui bio LaDorna, făcând senzație pe piața grecească, deoarece laptele respectiv era vândut la prețul unui lapte non-bio. Activitatea în domeniul produselor alimentare bio este continuată de grupul Valvis, mai exact cu cerealele bio.
Din 2005, grupul Valvis activează și în sectorul vinurilor, investind în podgoria Viti Pomicola Sâmburești, care cuprinde o suprafață foarte mare cu vie și pomi fructiferi. În ultimul timp, grupul activează și în domeniul surselor regenerabile de energie.