SoftBank şi-a vândut participaţia pe care o mai deţinea la gigantul american Uber, conglomeratul japonez încercând să strângă numerar pe fondul pierderilor tot mai mari la divizia sa de investiţii, transmite CNBC, citat de News.ro.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Vânzarea a avut loc după ce Vision Fund, vehiculul de investiţii în tehnologie al SoftBank, a raportat o pierdere de 2.930 de miliarde de yeni japonezi (21,68 miliarde de dolari) pentru trimestrul încheiat în iunie, una dintre cele mai mari înregistrate vreodată.
SoftBank a spus că şi-a vândut acţiunile Uber între aprilie şi iulie, la un preţ mediu de 41,47 dolari pe acţiune.
Potrivit SoftBank, costul mediu pe acţiune a fost de 34,50 dolari, aşa că vânzarea participaţiei la Uber a fost profitabilă.
Gigantul japonez nu a precizat duma obţinută prin vânzarea Uber şi nici dimensiunea participaţiei vândute.
SoftBank a investit în Uber în 2018 şi din nou în 2019, pentru a deveni cel mai mare acţionar al său la un moment dat. Anul trecut, SoftBank a vândut aproximativ o treime din participaţia sa la Uber, potrivit CNBC.
Acum, SoftBank a vândut restul acţiunilor pe care le mai deţinea la Uber.
Acţiunile Uber au fost tranzacţionate luni în uşoară scădere.
În total, între aprilie şi iulie, SoftBank a declarat că a înregistrat un câştig de 5,6 miliarde de dolari din totalul participaţiilor vândute, inclusiv la Uber, firma imobiliară online Opendoor, compania de îngrijire a sănătăţii Guardant şi gigantul chinez de imobiliare şi brokeraj Beike.
Afacerile de investiţii ale SoftBank Vision Fund au înregistrat pierderi în prima jumătate a anului, pefondul declinului puternic al acţiunilor tehnologice, deoarece inflaţia fulgerătoare a determinat băncile centrale la nivel global să majoreze ratele dobânzilor.