Cei mai mulți oameni ar vrea să ajute protejarea mediului atunci când fac cumpărături, dar spun că nu pot face acest lucru din cauza prețurilor mari. Este una din concluziile unui sondaj global efectuat de compania Kantar.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

68% dintre consumatori cred că produsele care sunt mai bune pentru mediu sau care țin cont de problemele etice din societate, sunt mai scumpe. 

De asemenea, 65% își doresc să facă mai mult pentru a reduce impactul negativ pe care îl au asupra planetei, însă nu pot din cauza creșterii costului vieții. 

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

Cei mai afectați de aceste scumpiri sunt locuitorii continentului american (70%).

Drept urmare, arată studiul Kantar, criza generată de creșterea costului vieții înseamnă că sustenabilitatea devine un lux de care se bucură doar cei cu venituri mari.

Cele mai mari probleme pe care ar trebui să le rezolve companiile sunt poluarea apei și exploatarea prin muncă a copiilor, cred consumatorii. De asemenea, excesul de ambalaje, deșeurile și amprenta de carbon sunt problemele cel mai puternic asociate cu companiile.

Pe de altă parte, la nivel global, 29% dintre consumatori sunt “activi”, adică sunt dispuși să investească mai mult timp și efort pentru a reduce impactul pe care îl au asupra planetei. Cei mai mulți dintre aceștia sunt în Europa.

În acest sens, pentru a rezolva problema deșeurilor sunt dispuși să reducă risipa de mâncare, să folosească pungi din materiale reciclabile la cumpărături, să consume mai puțină energie electrică acasă și și să recicleze.

Mai există, însă, o problemă pentru consumatorii preocupați de mediu. Studiul Kantar spune că, după preț, a doua cea mai importantă barieră pentru un stil de viață sustenabil este lipsa informației cu privire la alternativele viabile. 

Drept urmare, 57% dintre consumatori simt că este prea dificil să spună care produse sunt “bune” sau “rele” din punct de vedere etic sau pentru mediu.