Vânzările de mașini noi în Franța continuă să își revină și cresc cu 5,5% în septembrie. Cifrele din primele 9 luni ale anului indică o scădere de 12%

Paris, Franta Sursa foto: Pixabay

Înmatriculările de mașini noi din Franța au continuat să fie în creșetere în septembrie, la fel ca și în august, după ce în prima jumătate a anului au fost afectate de consecințele războiului din Ucraina.

În august s-a înregistrat o creștere de 3,8 la sută, față de august 2021, după 15 luni de scădere.

În septembrie, vânzările de autoturisme noi din Franța au crescut cu 5,5% față de perioada similară a anului trecut, la 141.142 de unități, a anunțat asociația auto PFA

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

La începutul anului, vânzările au înregistrat scăderi lunare abrupte, deoarece invazia Rusiei în Ucraina a provocat multiple întreruperi ale lanțului de aprovizionare.

În primele nouă luni din 2022, înmatriculările de mașini noi sunt în continuare în scădere cu aproape 12%, la 1.112.072.

“Este o revenire statistică, trebuie să fim foarte atenți, suntem încă la niveluri foarte, foarte scăzute”, a declarat pentru AFP François Roudier, șeful de comunicare al PFA.

El subliniază că piața franceză este în scădere cu 32% în primele nouă luni din 2022 față de 2019, ultimul an “normal” înainte de pandemie.

Piața auto franceză este dominată de doi mari producători: Renault și Stellantis, care deține mai multe mărci, printre care se află Fiat, Chrysler, Jeep, Lancia, Maserati, Alfa Romeo, Peugeot, Citroen și Opel,

Înmatriculările grupului Stellantis au crescut cu 1,68% în septembrie, dar au scăzut cu 15,51% în nouă luni.

Grupul Renault și-a văzut înmatriculările în Franța în scădere cu 4,96% în septembrie față de aceeași lună din 2021 și cu 7,97% de la începutul anului.

Constructorii auto găsesc cu greu componente electronice pentru mașinile lor, iar din acest motiv opresc deseori producția.

Singura notă de optimism real, potrivit lui François Roudier, este că “noile modele electrice funcționează bine”, ceea ce este “destul de încurajator având în vedere miliardele investite” în dezvoltarea lor. În primele nouă luni ale anului, acestea au reprezentat 13% din vânzări (21%, incluzând modelele hibride).

“Constructorii de automobile, de îndată ce au componente electronice, favorizează vehiculele electrice”, a explicat purtătorul de cuvânt al PFA, explicând această tendință prin necesitatea de a crește vânzările de pe piața elctrică și de a scăpa de penalizările din partea Europei pentru că nu au redus suficient emisiile de CO2.

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: