Trenuri cu Hidrogen în România. Detalii din caietul de sarcini : Climatizarea trebuie să facă față la temperaturi exterioare de -30/+40 grade și viteză maximă de cel puțin 140 km/h. Lunga listă a observațiilor ANAP

tren hidrogen alstom Sursa foto: Alstom

Licitația pentru achiziția primelor 12 trenuri cu Hidrogen din România a fost publicată în Sistemul Național de Achiziții Publice ( SEAP) valoarea contractului pentru cele 12 unități și 30 de ani perioadă de întreținere fiind de 4,2 miliarde lei. Este prima licitație pentru rame electrice pe bază de pile de combustie cu hidrogen, trenurile finanțate prin PNRR urmând să circule exclusiv pe linii neelectrificate de scurt și mediu parcurs precum București-Otopeni, București -Pitești-Craiova sau București-Târgoviște.

Caietul de sarcini pe care l-a consultat Economedia prevede o instalație modernă pentru încălzirea și răcirea vagoanelor care trebuie să asigure încălzirea vagonului în condiții de ger, la minus 30 grade respectiv AC la peste 40 grade temperatură exterioară : ,,Sistemul de climatizare, la prima activare zilnică, la punerea în serviciu, trebuie să asigure preîncălzirea (minimum 18 C) și prerăcirea (maximum 27 C) salonului de călători în maximum 60 de minute în condițiile cele mai defavorabile, minim – 30 C, minimum +40 C” – Cerințele Autorității pentru Reformă Feroviară. Frigul din vagoane sau ,,sauna” din timpul verii sunt printre cele mai dese reclamații ale călătorilor cu privire la condițiile din vagoane și sunt cauzate de vechimea materialului rulant, întreținerea necorespunzătoare a instalațiilor de încălzire și AC, inclusiv starea infrastructurii. De exemplu, linia Constanța-Mangalia nu este electrificată și se pierd minute bune cu schimbarea locomotivei, timp în care vagoanele stau în soare și se încing.  În privința toaletelor, caietul de sarcini prevede cel puțin două toalete ecologice din care cel puțin una va fi amennajată pentru persoane cu mobilitate redusă în scaun cu rotile. Capacitatea ramelor cu hidrogen este de maximum 320 de persoane, 160 pe scaune respectiv 160 în picioare.

Viteza trenurilor trebuie să fie de cel puțin 140 km/h, potrivit cerințelor din caietul de sarcini. Durata normală de funcționare a ramelor cu hidrogen este de 18 ani, iar durata de viață de 30 de ani cu un timp mediu de funcționare de 14 ore/zi.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

Programul de livrare pentru primul tren este cuprins între 18 și 24 de luni de la semnarea contractului în timp ce termenul de livrare pentru întregul lot (12 unități) este cuprins între 24 și 33 de luni de la semnarea contractului cu o cadență de cel puțin 2 rame /lună.

Pe de altă parte, observațiile Agenției Naționale pentru Achiziții Publice ( ANAP) care a emis un aviz conform condiționat s-au întins pe șase pagini și au vizat aspecte de regularitate și claritate. Astefel, ANAP a cerut ARF să completeze caietul de sarcini cu termene clare privind procesul de livrare : ,,Abateri identificate – aspecte de regularitate și calitate:
CAIET DE SARCINI:
1)In fapt: Caietul de Sarcini nu furnizează informații clare cu privire la produsele care vor fi livrate de viitorul furnizor referitoare la legislatia aplicabila si contine cerinte ce pot avea caracter restrictiv. Masura de remediere: Completati in caietul de sarcini atribuțiile și responsabilitățile Autorității Contractante în implementarea contractului.-observatie calitate. Completati in caietul de sarcini (ca cerinta minima a caietului de sarcini in cap 13.4, suplimentar anexei 7 unde se regasesc detaliati factorii de evaluare )informatii clare privind procesul de livrare si termenele aferente, prin corelare cu termenele mentionate in algoritmul de punctare a factorilor de evaluare.- observatie calitate. Completati concret in caietul de sarcini un calendar cu termene de recepție a produselor livrate în cadrul contractului. Corelati cu clauzele contractuale -observatie calitate. Completati in cadrul caietului de sarcini care sunt prescriptiile, standardele, normele, reglementarile la care faceti referire pentru o informare completa si corecta a operatorilor economici. Completati numărul actului normativ, inclusiv articolul aplicabil, in tot cuprinsul caietului de sarcini unde faceti trimitere la respectarea unei legislatii, dar nu o mentionati concret (mentionarea listei cu standarde, fise, prescriptii, etc in cap. 1.11 „Documente de referinta” nu asigură claritatea necesară ofertantilor în elaborarea ofertelor.)-observatie calitate. “- observații ANAP, licitație trenuri hidrogen.

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.