ACAROM se opune eventualei introduceri a taxei de solidaritate de 1% din cifrele de afaceri de peste 100 mil. euro

acarom Sursa foto: ACAROM

Asociația Constructorilor de Automobile din România (ACAROM) se opune și ea, în linie cu celelalte organizații patronale și analiști, la introducerea unei taxe de solidaritate de 1% din cifra de afaceri a companilor cu venituri peste 100 de milioane de euro.

„În contextul economic actual, în fapt o intersectare a 4 crize: pandemia COVID 19, lipsa de componente electronice, creșterea prețurilor la energia electrică și gaze naturale, creșterea prețurilor la materii prime, la care putem adaugă inflația în creștere; evenimente cu un impact puternic negativ asupra sectorului auto național, ACAROM consideră că total inoportună impunerea de noi taxe companiilor”, transmite ACAROM.

Potrivit ACAROM, după doi ani succesivi de scădere a cifrei de afaceri, având la orizont provocări majore pentru sectorul auto (electrificare, decarbonizare, noi schimbări în mobilitate) impunerea unei noi taxe, nu va face altceva decât să împovăreze și mai mult bugetele companiilor.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

Lipsa de predictibilitate fiscală sau legislativă, a dialogului cu mediul de afaceri, lipsa unor studii de impact pe termen scurt, mediu și lung înainte de luarea unor asemenea decizii, va avea un impact negativ asupra sectorului auto național, ducând la renunțarea la planurile de investiții în curs, la scăderea atractivității României că posibilă destinație pentru proiecte noi, implicit la pierderea unui număr important de locuri de muncă.

„Considerăm că numai având un dialog deschis, corect cu autoritățile naționale, putem contribui efectiv și eficient la creșterea economică, la creșterea gradului de competitivitate și la dezvoltarea durabilă a României”, susțin oficialii ACAROM.

Asociația Constructorilor de Automobile din România – ACAROM, reprezentant al industriei auto naționale, însumează peste 170 de companii inclusiv Dacia și Ford, organizații și instituții cu activități în sectorul auto.

Industria auto românească, a generat în 2020 o cifra de afaceri de 26.4 miliarde euro, 14% din produsul intern brut, deține o pondere de 26% din totalul exporturilor naționale, având peste 230.000 angajați direct.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: