Comisia Europeană a aprobat, în temeiul Regulamentului UE privind concentrările economice, preluarea controlului unic asupra Iveco Group N.V. din Ţările de Jos de către TML Commercial Vehicles Limited din India, se arată într-un comunicat al Executivului comunitar, transmite Agerpres.
Tranzacţia se referă în principal la producţia şi furnizarea de vehicule comerciale pentru autovehicule şi de componente pentru autovehicule.
Comisia a concluzionat că tranzacţia notificată nu ar ridica probleme de concurenţă, având în vedere poziţia combinată limitată a societăţilor pe piaţă care rezultă din tranzacţia propusă. Tranzacţia notificată a fost examinată în cadrul procedurii simplificate de examinare a concentrărilor economice.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
La finele lunii iulie, a fost făcut public anunțul tranzacției.
Gigantul indian Tata Motors va cumpăra producătorul italian de camioane Iveco, cu sediul în Torino, de la acționarul principal, familia Agnelli, pentru 3,8 miliarde de euro, au anunțat atunci cele două companii.
Iveco, care produce și autobuze și motoare, este controlată de familia italiană Agnelli prin intermediul companiei sale de investiții Exor, care deține în prezent o participație de 27,1% în grupul cu sediul în Torino, cu 43,1% din drepturile de vot. Exor a acceptat să cedeze participația sa în Iveco către Tata.
„Oferta ar reuni două companii cu portofolii de produse și capacități extrem de complementare și fără suprapuneri semnificative în ceea ce privește amprenta industrială și geografică”, au declarat Tata și Iveco.
Grupul combinat ar avea o prezență globală semnificativă, cu vânzări de peste 540.000 de unități pe an și venituri de aproximativ 22 de miliarde de euro.
Iveco, care anul trecut a realizat 74% din veniturile sale în Europa, s-ar putea dovedi potrivită pentru Tata Motors. Producătorul indian controlează Jaguar Land Rover în sectorul autoturismelor, dar nu are practic nici o prezență, nici o amprentă de producție în industria europeană a vehiculelor comerciale.
Iveco, cel mai mic dintre principalii producători de camioane din Europa – o piață condusă de Volvo, Daimler și Traton – a fost adesea considerat un potențial candidat pentru fuziuni și achiziții.
