Acțiunile Meta, compania mamă a Facebook, au scăzut cu 19% miercuri după ce a înregistrat încă un trimestru de scădere a veniturilor și nu a reușit să convingă investitorii că marile pariuri pe metavers și inteligența artificială au dat roade, scrie Financial Times.
Astfel, investitorii au șters miercuri peste 65 de miliarde de dolari din capitalizarea bursieră a Meta. Pe lângă problemele macroeconomice mai largi, Meta se confruntă cu o serie de provocări, inclusiv cu o concurență tot mai mare pentru platforma sa Instagram din partea rivalilor, cum ar fi TikTok, și cu dificultăți în direcționarea și măsurarea publicității din cauza modificărilor aduse de Apple politicii de confidențialitate.
Compania a precizat că se așteaptă ca veniturile din trimestrul curent să se situeze între 30 și 32,5 miliarde de dolari, față de așteptările analiștilor de 32,2 miliarde de dolari.
Venitul net în al treilea trimestru a scăzut cu 52%, la 4,4 miliarde de dolari, sub estimările consensuale de 5 miliarde de dolari, potrivit S&P Capital IQ. În același timp, veniturile au scăzut cu 4%, la 27,71 miliarde de dolari, cel mai lent ritm de creștere de la intrarea la bursă în 2012, după un declin de 1% în ultimul trimestru. Această cifră a fost ușor mai bună decât estimările analiștilor, care estimau o scădere de 5%.
Mark Zuckerberg, fondatorul și directorul executiv al Meta, a avertizat că societatea se confruntă cu „provocări pe termen scurt în ceea ce privește veniturile”, dar a declarat că „există elementele fundamentale pentru o revenire la o creștere mai puternică a veniturilor”.
Câștigurile dezamăgitoare ale Meta au venit pe fondul unei vânzări mai ample a marilor acțiuni din domeniul tehnologiei. Acțiunile Alphabet, compania mamă a Google, au scăzut miercuri cu peste 9%, după ce a raportat o încetinire neașteptat de severă a activității sale principale de anunțuri de căutare, în timp ce acțiunile Snap s-au prăbușit săptămâna trecută, după ce a înregistrat cel mai lent ritm de creștere de când a devenit publică în 2017.
Meta, care și-a mărit rapid numărul de angajați în timpul pandemiei, s-a confruntat cu o analiză din partea investitorilor pentru că a cheltuit foarte mult pentru viziunea lui Zuckerberg de a construi o lume digitală plină de avatare cunoscută sub numele de metavers. Ca și alte proiecte de realitate virtuală și augmentată la care lucrează Meta, nu se așteaptă ca acesta să genereze randamente timp de mulți ani.
Veniturile de la Reality Labs, unitatea sa metaversală, s-au înjumătățit aproape în al treilea trimestru, ajungând la 285 milioane de dolari, în timp ce pierderile au fost de 3,7 miliarde de dolari, față de 2,6 miliarde de dolari în urmă cu un an. Compania a declarat că se așteaptă ca pierderile operaționale ale unității să „crească semnificativ de la an la an” în 2023.
Compania a estimat că în 2022 cheltuielile totale vor fi cuprinse între 85 și 87 de miliarde de dolari, reducând de la perspectiva sa anterioară de 85 și 88 de miliarde de dolari. Cu toate acestea, a anticipat pentru 2023 cheltuieli cuprinse între 96 și 101 miliarde de dolari, în ciuda faptului că a încercat recent să reducă costurile și să înghețe majoritatea angajărilor.
Meta a declarat că „face schimbări semnificative în toate domeniile pentru a opera mai eficient” și a „sporit controlul asupra tuturor domeniilor de cheltuieli de exploatare”. Dar a avertizat că “aceste mișcări vor avea nevoie de timp pentru a se concretiza” și că unele încercări de a face economii, cum ar fi reducerea spațiului de birouri, deoarece tot mai mulți angajați lucrează de acasă, vor duce la „costuri suplimentare pe termen scurt”.
Zuckerberg le-a spus analiștilor că investițiile în capacitățile sale de inteligență artificială au contribuit la o creștere a cheltuielilor de capital, dar că tehnologia va contribui la creșterea vizualizărilor formatului său video de scurt metraj, de exemplu. De asemenea, analiștii și-au exprimat îngrijorarea cu privire la creșterea cheltuielilor.