Aeroportul Otopeni: profit de 16 milioane de euro, peste așteptări în primele 4 luni ale anului/ Traficul aerian, la 80% din valorile înregistrate în 2019

Aeroportul Otopeni

Aeroportul Otopeni, cel mai mare aeroport din România, a înregistrat în primele patru luni ale anului peste 3 milioane de pasageri și un profit peste așteptări, de 16 milioane de euro, potrivit unui comunicat al Companiei Naționale Aeroporturi București. Traficul aerian a depășit 3 milioane de pasageri, reprezentând 80% față de aceeași perioadă din 2019, anul de referință înainte de pandemia COVID.

„CN Aeroporturi București recuperează rapid pierderile din pandemie. Profit la 4 luni de aproape 16 milioane euro și relansarea accelerată a programelor de investiții. CN Aeroporturi București anunță că, urmare a redresării valorilor de trafic aerian pe aeroporturile pe care le gestionează, traficul pe primele 4 luni ale anului a depășit 3 milioane de pasageri. În primele patru luni, traficul aerian a înregistrat valori peste așteptări, reducându-se din decalajul față de 2019, cel mai bun an din istoria traficului aerian, și atingând aproximativ 80% față de nivelul din 2019”, a declarat George Dorobanțu, directorul general al CNAB.

Evoluția pozitivă a traficului condus la rezultate pozitive, peste valorile bugetate de Comapnie; rezultatele financiare înregistrate de CNAB la 4 luni arată o cifră de afaceri de 50,2 milioane euro față de 33,12 milioane euro bugetat și un profit brut de 15,81 milioane euro față de 7,76 milioane euro bugetat.

„Rezultatele financiare pozitive, peste estimări, precum și premisele pozitve de privind evoluția sectorului de activitate determină Compania să reia într-o manieră accelerată planul de investiții amânat în contextul pandemic”, a transmis George Dorobanțu.

În urmă cu câteva zile, la o conferință de specialitate organizată la Ghimbav, Dorobanțu estima că, la sfârșitul anului 2022, vor fi aproximativ 11 milioane de pasageri la Otopeni, față de aproape 15 milioane din 2019.

Principalele măsuri țin de principalele obiective strategice de dezvoltare, după cum urmează:
1 – Dezvoltarea capacităților existente:
– Creșterea capacității de procesare a pasagerilor; în acest sens vor fi demarate procedurile interne pentru realizarea studiului de fezabilitate pentru Terminalul 2, terminal care ar permite dublarea capacității de procesare pasageri. Termenul estimat de realizare a SF este finalul anului 2022 – primul trimestru din 2023, urmând apoi proiectarea și realizarea noului terminal într-un orizont de timp de 3-5 ani, ținând cont și de calendarul procedurilor legale privind investiția.
– Creșterea capacității de procesare Cargo și a serviciilor de mentenanță și reparații aeronave; în acest sens au fost aprobate și lansate procedurile de dezvoltare a unui centru logistic de peste 20.000 mp la Aeroportul Henri Coandă precum și cele privind dezvoltarea a cinci facilități pentru întreținere și reparații aeronave însumând peste 10.000 mp la Aeroportul Băneasa – Aurel Vlaicu. Aceste proceduri prevăd dezvoltarea de proiecte în sistem BOOT (built own operate transfer), pe o perioadă de 15-20 ani, termenul de implementare estimat fiind finalul anului 2024, funcție și de calendarul câștigătorilor.
– Creșterea capacității de parcare și operare a aeronavelor pe platforma aeroportului Henri Coandă; în acest sens a fost demarată procedura de licitație pentru patru opoziții de parcare, termenul estimat fioind trimestrul 2, 2023.
2. Îmbunătățirea și modernizarea facilităților existente în vederea acomodării creșterii estimate a numărului de pasageri, după cum urmează:
– Au fost semnate contractele pentru modernizarea benzilor de bagaje de pe ambele fluxuri (sosiri și plecări), acestea urmând a intra în implementare din finalul trimestrului 2 al acestui an, a transmis CNAB.

Sursa foto: CNAB

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.